Loppis

Något jag tycker väldigt mycket om så är det att gå på loppis. Här i Kristinehamn har vi några stycken. Nu skulle Pingstkyrkan öppna igen efter lite jul och nyårs stängt. Jag brukar gå och se till så jag är först där ute. Då slipper jag stå i en lång kö och vänta.

 
 

Det spännande är att se vad man kan hitta på loppis. Det blir alltid något som följer med mig hem. Kikade denna gång främst efter skivor, jo jag har ett par stycken hemma. Men böcker är också väldigt intressant.

 
 

Hittade lite skivor som jag köpte. Men också ett värmlandspussel som jag redan har men där det saknas en pusselbit. Det blev en kasse med hem med saker som jag hittade. En spännande bok med Tommy Sandlin om ledarskap. Tommy är en av våra största ishockeytränare förbundskapten bland annat då Tre Kronor tog VM guld 87 i Wien. Den ska bli väldigt intressant att läsa. Betalade och åkte sedan hemåt.

Fridens Mikael.

Kommentarer:

1 Anonym:

Det finns en dansbandssångerska som heter Lena Pålsson. Vad vet du om henne? Är hon aktuell ännu? Mvh Johanna

Svar: Hej Johanna!
Lena Pålsson känner jag väl till hon sjöng i många år i Wizex. Sedan slutade hon 1997 i Wizex. 93 var hon med i melodifestivalen. Hon ersattes i Wizex av Charlotte Nilsson. Om hon sjunger idag vet jag inte vet att hon skulle ha varit med på turnén Dansband deluxe. En av de bästa dansbandssångerskorna.


Mvh Mikael.
Mikael

2 Johanna :

Ja verkligen! Jag kom över ett klipp på youtube där hon sjöng Mjölnarens Irene och jag blev hänförd! Tack snälla för ditt svar

Svar: Varsågod Johanna.. Lena Pålsson är en av mina absoluta personliga favorit sångerskor av alla som finns. Mjölnarens Irene är en fantastisk låt.
Kram från Mikael.
Mikael

Kommentera här: