Solnedgång över Mariebergsviken

En bit ifrån där jag bor här i Kristinehamn ligger en hyffsad stor sjö som heter Vänern. Och en bit från där jag bor ligger också ett område som heter Marieberg. Det är ett område som förr inrymde ett stort mentalsjukhus med en fantastisk historia. Nere vid Marieberg efter vattnet där Mariebergsviken ligger har jag promenerat många dagar men även kvällar.

 
 

Det är så otroligt vackert att promenera där. Nu har vi haft ett tag med ett ganska kallt väder minusgrader och kyla. Det har gjort att isen frusit till och är så pass stark tjock sp man gå ut och gå på den. Jag och min bror tog en tur ner för att ta lite fina bilder just när solen gick ner.

 
 

Vi kom dit lite innan och tog en hel del riktigt fina bilder. Kallt var bara förnamnet men jag älskar det. Vintern är så otroligt skön, vacker när det är minusgrader mycket snö. Oj vilka fina vinterbilder man kan fotografera och ta då.

 
 

Tog en massa bilder och gjorde även en liten videoblogg som jag gör emellanåt. Det var fler som gick ut på isen och tog en promenad. Nån gjorde en liten eld vid strandkanten så värmande och mysigt att se. Sakta var solen på väg ner och vi tog de sista bilderna innan vi styrde hemåt. Nu skulle det smaka med en god kopp kaffe och något gott till kaffet.

Fridens Mikael.

Kommentera här: