En fin tur till Sjötorp och Göta kanal

Vem har inte sett de fantastiska filmerna med Göta kanal med band annat Janne ”Loffe” Karlsson och Kim Andersson. Vem drog ur proppen som den första hette. Sjötorp är så vackert beläget invid Göta kanal eller tvärt om. Fint är det där i alla fall en väldigt fin natur och omgivningar. Jag har varit många gånger till Sjötorp. Något av det finaste gjorde jag år 2013. Då hyrde jag en cykel och cyklade från Sjötorp till Töreboda och tillbaka en cykeltur på totalt 4 mil. Det enda som var denna dag det var nämligen ca 35 graders värme och vindstilla.

 
 

Men vilken upplevelse och vilken fantastisk natur jag fick uppleva längs vägen jag cyklade. Nu var det dags igen att åka ner med familjen. Vi skulle inte cykla men väl ta en fika där och strosa runt lite. Det är väldigt fint att se alla båtar och alla människor där.

 
 

Jag hade kameran med mig och tog lite bilder direkt. Men samtidigt var jag väldigt hungrig. Det blev korvmojen. En grillad med pommes. GÖTT var det sedan gick jag vidare för att ta lite fler bilder. Såg riktigt fina båtar som låg vid bryggorna. Solen värmde så gott och det var riktigt varmt så jag fick ta av mig min jacka.

 
 

Fram med kameran för att ta lite bilder. Sedan ville mamma gå och köpa sig en glass och en kopp kaffe vilket vi gjorde. Klings glass är den överlägset godaste glassen tycker jag. Så gott och så mysigt vi hade där. Gött med en kopp kaffe till glassen. Gick sen över på andra sidan där fanns fler båtar bland annat vårt stadsvapen som vi har här i Kristinehamn, Bojorten. Ingen vet vad som ska hända med båten så den ska fraktas bort i väntan på sin dom. En riktigt fin dag och eftermiddag kände vi oss nöjda och styrde hemåt.

 
 
Fridens Mikael.

Kommentera här: