Resa till Örebro med hotellövernattning

Det händer ibland att jag och min broder åker iväg och tar in på ett hotell över natten. Nu var det åter dags vi skulle på en konsert i Örebro på Hjalmarbergman teatern. Där skulle ett band som heter Haaks spela. Ni kan läsa om konserten i ett annat inlägg här i min blogg. Men hade planerat att vi skulle bo en natt på hotell sedan få en heldag tillsammans i Örebro. Tanken var  att shoppa lite nya kläder sedan fotografera lite fina bilder i denna fina stad Örebro.

Bokade tågbiljetter skönt att slippa köra själv för att istället kliva på tåget luta oss tillbaka och njuta av en fin resa. Packade det sista som jag skulle ha med mig innan jag kröp ner i sängen och somnade. När jag vaknade och kikade ut som sken solen och det var ett underbart väder som mötte mig. Detta kommer bli underbart tänkte jag direkt. Fixade lite frukost och en sista koll så allt var nerpackat som jag skulle ha med mig.

Gjorde mig sedan klar klädde på mig och gick ut. Pappa skulle vara snäll och skjuta ner oss till järnvägsstationen. Köpte en tidning i kiosken och sen kom tåget så vi klev ombord letade rätt på våra platser. Så gött det är att åka tåg tänkte jag där jag satt.

Så stannade tåget i Degerfors så kul kände jag innan vi rullade vidare. Nästa station Hallsberg ropade de ut. Plockade ihop mina saker en sista koll så steg vi sedan av tåget. Det blev att direkt leta på tåget som skulle ta oss sista biten till Örebro. Nästa Örebro vi var framme så skönt att sträcka på benen. Åter en sista koll innan vi steg av tåget.

Så skönt att vara framme. Gick sakta in mot stan. Vilket underbart väder som mötte oss strålande solsken. Det var riktigt varmt så jag öppnade min jacka. Vi skulle gå till hotellet och låsa in våra väskor så vi slapp gå och dra runt på de när vi gick på stan. Till vår glädje var hotellrummet redan ledigt så vi checkade in. Bar upp våra väskor på hotellrummet. Nu skulle vi ner ut på stan. Skulle bland annat käka middag men min bästa vän Zarah. Det är alltid lika fantastiskt kul att träffa henne. Vår vänskap har hållit i sig i över imponerande tjugo år.

Nu skulle vi ses för att käka lunch tillsammans. Det blev en väldigt trevlig stund på en mycket mysig restaurang. Lokus hette restaurangen väldigt fin service och god mat dessutom. När vi så käkat klart och sagt hej då till min bästa vän så gick vi tillbaka till hotellet. Nu skulle vi gå upp till relaxavdelningen och bara koppla av en liten stund. Så skönt att krypa ner i bubbelpoolen och bara njuta, slappna av i hela kroppen det behövs emellanåt. Det var riktigt skönt att sitta där och bara låta varje del i kroppen få slappna av ordentligt.

Sedan gick vi upp och gjorde oss klara för konserten som ni kan läsa om i ett annat inlägg här i min blogg. Efter konserten drog vi ut på stan för att leta efter en restaurang där vi skulle äta en middag. Vi fann en Italiensk restaurang vid namn Maxim. Där skulle vi äta en pasta som var det mest fantastiska och överlägset godaste pastan som jag har ätit. Oj, oj, oj det bara smälte i munnen. Vi satt så länge jag och min bror åt och pratade. Vilken fin helg så här långt och vilken kväll vi hade. När vi betalat och tackat för oss tog vi en kort skön promenad tillbaka till hotellet.

Lite trevligt samkväm i form av varsin mobiltelefon fick avsluta denna dag och kväll. Sedan slöt jag ögonen för en god nattsömn.  Vaknade nästa morgon och solen sken rakt in wow vilket väder även idag denna lördag tillika Valborgsmässoafton. Hotellfrukost stod överst på dagens agenda. Det är alltid väldigt gott och välsmakande med hotellfrukost. Efter den gjorde vi oss redo för att dels checka u från hotellet. Vi skulle sedan ta en tur på stan nu skulle det shoppas lite nya kläder för min del. Vadköping är ett fantastiskt vackert och fint område i Örebro dit skulle vi också.

Steg in i en affär och hittade en riktigt snygg skjorta. Vände och tittade på prislappen hoppsan typ två tusen kronor. Jag hängde tillbaka den och var på väg ut. Då kom en kille och frågade om jag behövde hjälp, nej jag ska gå vidare svarade jag snabbt. Gick sedan in på New Yorker och där fann jag en hel del snygga skjortor och t-shirts som jag köpte. Riktigt bra fynd gjorde jag enligt mig själv. Min bror hittade också lite kläder. Så gick vi vidare mot Bananamoon som är en skivaffär som säljer begagnade skivor cd och vinyl. Hittade en skiva som jag köpte med mig med The Maverics.

Nu var jag väldigt kaffesugen så vi bestämde oss för att gå till Vadköping där skulle vi fika och även äta lunch. Så mysigt vi hade det och vilket fint väder vi har haft så här långt tänkte jag för mig själv. Tog en massa bilder längs vägen till Vadköping. Örebro slott som är så fantastisk vackert. Örebro över lag är en väldigt fin och trevlig stad. Nu skulle det smaka gott med lite mat.

Nu började också molnen dra ihop sig lite men det gjorde inte så mycket. Vi hade så här långt haft ett kanonväder. Så mysigt det är i Vadköping en bit därifrån ligger stadsparken med. Stannade flera gånger för att ta kort. Gick in oh beställde mat och slog oss ner utanför. Skönt att kunna sitta ute. Efter att vi ätit tog jag lite kort innan vi sakta gick mot hotellet. Vi hade låst in våra väskor i ett rum för att slippa släpa runt på de på stan. Nu återstod att gå till bussen och åka hemåt efter en fantastisk trevlig och fin helg i Örebro. Tack för denna gång Örebro vi ses igen.