Skivmässa i Björneborgs folkets hus

En fin tradition som jag och min bror har varje år det är att åka till Björneborg på skivmässan. Den arrangeras en gång på våren alltid 1:a maj och ofta andra lördagen i oktober månad. Detta är ett fantastiskt koncept som hållit på i hela trettio år. Det är alltid kul att besöka sedan botanisera runt i backar och lådorna se om man kan göra några fynd.

 
 

Stärkta av den trevliga resan till Örebro dagarna innan så steg jag upp tidigt och bryggde på kaffe sedan blev det frukost innan jag hämtade min bror. Tanka, tanka så var vi på väg mot Björneborg. Vädret var väldigt soligt och fint. Perfekt när det var 1:a maj och allting.

 
 

När vi kom fram stod där redan en massa bilar. Detta lockar till sig väldigt mycket folk från när och fjärran. När jag kom in gick jag direkt till en mycket trevlig dam som jag alltid brukar handla av varje år. Hittade direkt några dansbandsskivor som jag köpte av henne.

 
 

Gick sedan vidare och fann några skivor till. Törs nog säga att här finns det något för alla. Tror alla kan hitta minst en skiva som de tycker om. Nu var vi båda väldigt fikasugna så vi köpte oss kaffe och en smörgås. Träffade på en trevlig tjej från Karlskoga som jag kom att prata med om min diabetes.

 
 

När vi så fikat klart gick vi ett varv till för att se om vi hittade några fler skivor. Hittade en vinyl med Streaplers men tyckte den var lite för dyr så jag hoppade den. Nu började vi känns oss väldigt nöjda och belåtna med mässan för den här gången.

Fridens Mikael.

Kommentera här: