Promenad vid Kvarndammen

Här i Kristinehamn finns ett område som heter Kvarndammen. Där låg tidigare en camping och där fanns också ett ställe som heter Sågarbostället. Där kunde man fika och även spela minigolf när jag var liten minns jag så väl.

 
 

Nu är tyvärr området väldigt förfallet och igenväxt. Jag hoppas kommunen eller någon annan ska röja och snygga till området. Jag tog fram kameran flertal gånger för att ta bilder. Det var ett riktigt skönt väder ute.

 
 

Så mysigt att lyssna till ett litet vattenfall och bäcken som porlar. Det är ett väldigt fint område att promenera runt i. Tog lite fler bilder. Solen värmde på och man fick lite vårkänslor där jag gick.

 
 

Gick nära vattnet för att få lite närbilder. Det blev riktigt snygga bilder. Isen fans kvar på sina små håll och kanter. Nu började jag s smått känna mig nöjd med de bilder som jag fotograferat. Nöjd gick jag mot bilen för att åka hem och äta lite mat.

 
 
Fridens Mikael.

Kommentera här: