Cykeltur till Östervik, stadsbondgården

När jag i höstas blev sjuk och fick diagnosen diabetes så bestämde jag mig för att nu får det vara nog med mitt slarviga dåliga leverne vad gäller kost och motion. Jag ville ha ett stopp ett bryt ville ha en total förändring i mitt liv. Sakta började jag tänka främst VAD äter JAG och HUR mycket RÖR jag mig. Det där är två viktiga saker som måste funka och gå hand i hand på något sätt. Det var så i otakt totalt. Jag åt helt fel jag rörde mig alldeles för lite det var på ren svenska under all kritik och en ren brutal katastrof.

 
 

Började tänka att bort med allt socker bort med allt onyttigt och bort med allt som tidigare varit min bov i dramat. Sedan var jag sjuk med lite andra saker som jag INTE tänker varken ta upp skriva ut i min blogg eller ens nämna. Men jag började så sakta att gå ner i vikt. Jag rörde mig mycket mer gick ut på promenader och upptäckte hur otroligt skönt det var.

 
 

För ett par veckor sedan rent av en monad sedan slog jag till och köpte mig en cykel. Det var något jag funderat på en längre tid. Via en annons på Blocket slog jag till. Sedan köpte jag mig en cykelhjälm och började cykla. Det är så otroligt skönt en frihetskänsla utan dess like.

 
 

Vädret denna kväll var så otroligt fint och vackert. Gjorde mig redo bytte om och packade ner det jag skulle ha med mig så tog jag fram cykeln ur förrådet och cyklade iväg. Kameran var med så då och då stannade jag till för att ta lite bilder. Gjorde ett stopp hos mina föräldrar där jag skulle lämna lite saker.

 
 

Cyklade vidare tog sikte och sats mot Östervik och stadsbondgården. Ett väldigt fint ställe där människor arbetar med djur. Det är väldigt uppskattat av daghem och förskolor många barnfamiljer åker dit ut. Så skönt när jag kom fram stannade jag till och slog mig ner på en bänk. Satt och blickade ut över sjön Vänern. Tog lite fler kort och plockade fram min vattenflaska.

 
 

Gick sedan och kikade på djuren. Söta små får och en häst såg jag direkt. Vädret denna kväll var helt underbart gött. Alpackor är söta, fina djur tycker jag som jag egentligen inte kan något om. Tog även kort på kapellet det fina som ligger där. Österviks kapell heter det. Nu började solen så sakta gå ner och jag kände mig nöjd och började cykla hemåt.

Fridens Mikael.

Kommentera här: