Besök på bildarkivet i stan

Här i Kristinehamn precis som i många andra städer ligger det ett bildarkiv. Ett arkiv som jag tyvärr besöker alldeles för sällan. Men när jag väl gör det kan man lätt bli sittandes i flera timmar och titta på gamla bilder och historia, klipp från Kristinehamn.

 
 

Det är väldigt trevligt och framför allt kul och intressant. Slog mig ner i en skön stol och hittade en mapp med massa urklipp, bilder från vår lokaltidning om bordtennisföreningen som jag är verksam i. Jag har ju min träningsgrupp Bolltrollarna som jag är ledare för en grupp som vänder sig mot personer med funktionsvariationer. Det var riktigt många artiklar som jag fann och läste om.

 
 

Tog fram en pärm för att se på gamla bilder och letade reda på en pärm med järnvägsstationer i. Det fanns en hel del fina intressanta bilder där att beskåda. Så kul att se de svartvita gamla bilderna. Kungsgatan hur den såg ut förr i tiden.

 
 

Tog fram en stor pärm för att läsa lite i gamla Kristinehamns posten som är vår lokaltidning här i Kristinehamn. Hittade lite mer inlägg och klipp. Så kul det var att sitta ner och titta på detta. Jag beställde kopior med det de hade om bordtennisen. Det blir fler besök ner till bildarkivet var så säker på det.

Fridens Mikael.

Kommentera här: