Skivmässa i Björneborgs folkets hus (Borgen)

 
 

Det är en bra bit över trettio år som skivmässan har arrangerats i Björneborgs folkets hus, Borgen. Åren är många som jag och min bror Markus besökt mässan. I regel första mat och första lördagen i oktober månad arrangeras skivmässan. En mässa som lockar väldigt många säljare och även besökare. Kön utanför innan de slår upp portarna brukar ringla sig väldigt lång. Min bor hade bokat så vi fick komma in en timme tidigare vilket var skönt att kunna gå i lite lugn och ro.

 
 

Steg upp tidigt och åt en god rejäl frukost sedan tog jag mig en skön promenad ner till Coop för att först ta ut lite pengar sedan vidare till järnvägsstationen och kliva på bussen till Björneborg. Stunden senare klev vi av bussen nu var vi framme. Anders som är föreståndare vid folketshus och park hälsade oss välkomna. Klockan slog sen tio och portarna öppnades och vi som hade löst förköp strömmade in.

 
 

Så kul att åter vara på plats på mässan. Gick direkt till en som jag alltid brukar handla skivor av hon blev så glad av att se mig och min broder där. Hittade ganska snabbt ett par skivor jag som jag köpte. Gick sen vidare och pratade med en kille från stan där köpte jag några fler skivor. Vid ett bord stod en kille och sålde hårdrocksskivor det är en musik som följt mig genom hela livet dels för mina stora idoler som jag har Iron Maiden.

 
 
 
 

Nu var både jag och min bror Markus fikasugna så vi gick och köpte oss varsin köttbullsmörgås och jag en kopp kaffe. Gick sedan ett varv till och köpte lite fler skivor innan vi båda var nöjda tackade för oss och begav oss mot bussen. Nu skulle en rolig grej utspela sig och hända. När bussen började åka så körde den på en väg där det stod bilar parkerade längs hela vänstersidan på rad. Men någon tyckte att det är fullt på sidan så han ställde sig på högersidan med följd av att busschauffören inte kom fram. Han fick kiva ur bussen och ta kort med mobilen sedan gå in på folkets hus och leta reda på ägaren till bilen som stunden senare kom, flyttade på bilen och vi kunde fortsätta vår resa hemåt. Tack för denna gång Björneborg vi längtar redan tillbaka.

Fridens Mikael.

Kommentera här: