Junix bjöd på en trevlig danskväll i Lesjöfors folkets hus

 

Det är trevligt att åka ut på dans det är också väldigt trevligt att besöka nya dansställen och platser. Ett dansställe som jag aldrig hade besökt tidigare utan bara passerat var folkets hus i Lesjöfors. Nu skulle Eskilstuna orkestern Junix spela upp till dans där. Mamma ringde och talade om att de skulle åka dit och frågade om jag ville följa med vilket jag såklart ville.  

 
 

Lagade till lite mat här hemma och åt sedan blev det en dusch och svida om för dansen. En sista koll allt var med som jag behövde ha med mig. Sedan gick jag ut så kom övriga familjen och hämtade mig. Stunden senare efter att vi tankat så var vi på väg mot Lesjöfors. Vädret och vägen var riktig fin.

 
 

Passerade ett ställe som heter Nässundet sedan Storfors, Filipstad innan färden fortsatte till folkets hus i Lesjöfors. Så kul detta skulle bli att få besöka ett ställe som jag aldrig varit vid förut utan bara kört förbi. Det var ett otroligt mysigt och litet folkets hus. Detta ska bli så himla trevligt.

 
 
Tog lite kort direkt innan jag betalade entrén och steg in. Så dök grabbarna i Junix upp de blev såklart väldigt glada av att se oss alla där. Nämen va kul utbrast Gunnar, Kjell och Sven i kör. Hej på er allesammans sade Kjell vi heter Junix och tänkte spela lite dansmusik för er ikväll. Välkomna till Lesjöfors. Gå inte nu och Tiden den går skulle de inleda med. Ut på dansgolvet gled dansparen fram Kjell sjöng likaså gjorde Gunnar. Applåder efter första dansen tack så mycket nu ökar vi på tempot. En dag i sänder först sedan tänk att få leva berättade Sven för publiken.
 
 

Så var dansen i gång. Micke Ahlgrens har gjort en väldigt både stark och fin låt Hoppets stjärna den kom nu och lugnade ner tempot igen. Gunnar sjöng så fint för publiken som dansade runt på golvet. Dags för en gammal nu en schottis ska vi bjuda på förklarade Kjell för publiken som gjorde sig redo. Alla som var där höll i gång och dansade för fullt. Regniga natt Därefter sjöng Gunnar störst av allt är kärleken. Dags efter detta spel för lite tango det var på Capri vi mötte varandra klämde de i med.

 
 

Dags åter att sänka tempot och farten Små nära ting sjöng Kjell följt av love letters in the sand. Varsågod älskade publik sade Kjell. Sven plockade fram saxen flitigt under kvällen för att blåsa till det. Åter en ny gammaldans det blev hambo denna gång. Alla som var där var så otroligt duktiga på att dansa allt precis allt. Mats Bergmans hade de lånat en låt ifrån innan farten höjdes rejält i himlen tur och retur. Pariserpolka stod på tur sedan var det kaffepaus. Så gott med en smörgås och en kopp kaffe. Sedan kom de trevliga arrangörerna och bjöd på påtår.

 
 

Halvlek nummer två välkomna upp på golvet sade Gunnar. Du finns här i mina tankar sedan kommer varje steg. Så mycket applåder de fick Junix av publiken. Tack ska ni ha sa Kjell spontant vilken trevlig publik fyllde Gunnar i med. Sven hade hängt på sig saxen. Bara om du vill stod på tur en Fernandoz låt. Sedan var det dags för en egenskriven låt Sandra har Gunnar själv knåpat ihop Min barndomstad kom efter den. Tanken slog mig vilka fina låtar de spelade och va fina och samspelta de är det låter riktigt bra. Nu är det åter dags för sax i Flamingo sen Kan du hålla de orden. Snoa är nästa gammaldans förklarade Kjell för publiken så vet ni det. Ge mig tid är en fin låt Mats Bergmans åter. Livet det har varit gott mot mig de radade upp ett pärlband av bra fina låtar. Lite Lasse Stefanz nu i En bättre värld sade Sven och en herre gjorde tummen upp direkt. En låt jag tycker mycket om är en låt som heter Jag räknar dagarna. Den skulle Gunnar sjunga. Det är alltid så när man har trevligt går tiden lite för fort vi var nu framme vid kvällens sista dans. Gunnar tackade publiken för en trevlig kväll, stort tack till ni som kom och dansade till Junix ikväll. Kjell tog hand om och sjöng sista dansen Min senorita innan Sven skulle avsluta väldigt snyggt med att blåsa No matter wath på sin saxofon. Publiken klappade ivrigt i händerna. Oj, oj vilken kväll tack för alla fina applåder de värmer så gott. Lite snack efteråt innan vi tackade alla och började rulla hemåt. Tack Lesjöfors detta var riktigt trevligt och kul. Tack Junix för kvällen ni gav.

Fridens Mikael.

Kommentera här: