Karlstad tur och retur samt lyssna på Jonas Sjöstedt

 
 

Efter allt jag varit med om och framför allt gått igenom när jag varit sjuk och efter operationen så ville jag göra något trevligt. Jag bestämde mig för att boka en biljett och ta tåget till Karlstad. Där skulle jag ha en heldag med att gå i affärer och kika lite handla lite nya kläder. Men mitt huvudmål var att gå till torget och lyssna på Vänsterpartiets förra ledare Jonas Sjöstedt som skulle prata på torget. Det är en person och människa jag har beundrat i väldigt många år. Han var under sin tid som partiledare för Västerpartiet Sveriges populäraste partiledare. Väldigt omtyckt av folket och hyllad för sitt sätt att vara och allt jobb han gjort. Bland annat ställde han upp för stadsmissionen i Stockholm där han var med och dela ut frukost till hemlösa ett mycket fint initiativ av Jonas.

 
 

Gjorde mig klar här hemma och tog sedan en skön promenad ner till järnvägsstationen och steg på tåget. Så gott att åka tåg tycker jag. Klev av i Karlstad nu var jag framme vilket kändes väldigt skönt. Solen sken som den nästan alltid gör i Karlstad. Tog lite bilder direkt med kameran.

 
 

Sen promenerade jag sakta in mot stan. Så gott så skönt att åter vara i Karlstad. Det är en väldigt fin stad tycker jag. Bestämde mig för att gå in på Mitt i city som är en stor galleria med massa olika affärer, restauranger och kaféer. Gick in på New Yorker och fann ett par fina t-shirts som jag köpte.

 
 

Nu var klockan så pass mycket att det var dags att äta mat. Gick till en restaurang som jag aldrig ätit vid tidigare ”Frost” valde en fiskrätt som smakade fantastiskt gott. Efter den goda maten gick jag till Knastret som är en verklig intuition i Karlstad. En affär som säljer skivor både vinyl och cd. Men där hittade jag inget speciellt.

 
 

Gick sedan till torget för snart var det dags för mitt huvudsyfte nämligen att lyssna på Vänsterpartiets förra ledare Jonas Sjöstedt. Klockan två äntrade han den lilla scenen och började sitt tal. Det kändes stort för mig jag har alltid drömt om att någon gång få träffa Jonas på riktigt. Det var ett mycket fint och framför allt bra tal han höll. Efter talet gick jag vidare och kollade upp tog ett tåg och åkte hem nöjd med dagen i Karlstad.

Fridens Mikael.

Kommentera här: