En tur på stan i december månad

Något som varje år är spännande och kul, det är att se hur Kristinehamns kommun tänker och agerar i vår stad då det gäller julskyltningen. I ett antal år har de fått kritik för att granen inte står placerad på torget. I år lyssnade man på invånarna och placerade julgranen på Södra torget. Men inte nog med det man ordnade en väldigt fin gran i järnvägsparken och en i stadsparken. Utanför Systembolaget hade man sen innan ett plats träd eller ja ett träd som vållat många åsikter bland kommuninvånarna.

 
 

 Men det är faktiskt ganska fint tycker jag. Själv skulle jag ner på stan och hämta ett paket så jag passade på att ta en promenad för att ta lite kort på all julskyltning som kommunen ordnat till. Granen som de klätt i ordning i järnvägsparken var riktigt fin med ljus i olika färger den förevigade jag på bild.

 
 

Gick sedan vidare in mot torget stannade längs vägen och tog lite bilder med kameran. Hämtade ut paketet och gick sen vidare. Ner på gågatan där de gjort så fint med paket och små granar som lyste så fint. Det låg snö på marken som också bidrog och gjorde sitt till.

 
 

Kameran åkte fram och jag tog lite fler bilder. Stannade till och tog kort på det vita trädet som de hade satt röda fina hjärtan i. Riktigt fint var det tyckte jag. Promenerade mot torget där de satt årets gran. Även huset bakom granen Wahlundsgården hade de klätt in så fint med ljus.

 
 
 

Stod en stund och bara njöt av allt det fina som kommunen gjort. Kul också att detta blivit så uppmärksammat och fått så mycket positiva kommentarer. Köpte mig en dricka och en tidning. Promenerade vidare för att ta de sista bilderna innan jag skulle åka hem.

Fridens Mikael.

Kommentera här: