Julmarknad i Stadsparken

 
 

Här i Kristinehamn har vi såklart kommunen men även Visit Kristinehamn som sedan 2016 arrangerat julmarknaden. I år skulle den vara belägen i Stadsparken. På Södra torget skulle Omtänksamma Kristinehamn ha ett arrangemang med en massa olika UF företag. De skulle visa upp sig och vad de hade att erbjuda till besökarna. i kvarteret Vågen var det marknad med massa olika utställare och säljare. Snön låg kvar eller en del av den låg kvar på marken vilket var fint.

 
 

Vi hade varit vid ICA Maxi och sålt julgranar åt vårt fotbollslag jag och min bror. När det var klart åkte vi in till stan och parkerade bilen. Kameran hade jag såklart med mig. Omtänksamma Kristinehamn är en förening som skapar och arrangerar olika evenemang i kommunen. Allt från trevliga jippon på stan till en rad andra trivsamma aktiviteter. Det är något som uppskattas mycket av lokalbefolkningen. På Södra torget stod en massa olika UF företag för att visa upp sig och även sälja av det de hade att erbjuda.

 
 

IKEA fanns också på plats inte för att sälja med väl för att inspirera och mingla runt. Där kunde man välja ett nummer sedan snurra på ett hjul och vinna priser. Det var väldigt trevligt. Ett bra initiativ tycker jag. Det är just detta som är starten eller inkörsporten till ett riktigt arbete. Många är de som startat ett UF företag och en del har sedan förvandlat till ett riktigt företag. Vi gick vidare mot Stadsparken. Det glädjande förutom att det var många utställare så var det mycket folk ute som rörde sig mellan Södra torget och stadsparken.

 
 

Vi gick in i gamla magasinet där Ölme diversehandel låg förut och köpte oss en fika. Kaffe och julsmörgås var riktigt gott. Gick sedan vidare för att kika på resten av julmarknaden och jag köpte lite god korv med mig hem. Nöjda var vi då vi vände om och gick mot bilen. Tack till alla som gjort detta så trevligt och trivsamt.

Fridens Mikael.

Kommentera här: