Holidays bjöd på glädje och fin dansmusik i Forshaga folkets hus

 

Det känns oerhört skönt att jag åter orkar åka ut på en danskväll. Det har varit lite mindre nu när jag varit så pass sjuk som jag varit. Men nu var det säsongspremiär i Forshaga folkets hus med Holidays på scenen. Holidays är ett dansband från Värmland / Dalsland som jag följt i väldigt många år. Jag är så oerhört glad för deras fina framgångar som de har nu. Det är fyra väldigt duktiga instrumentalister och trevliga grabbar. Mattias, Michael, Hans och Kenneth.

 
 

Jag grejade lite hemma innan jag tog en dusch och gjorde mig klar så kom resten av familjen och hämtade mig. Så rullade vi i väg mot Forshaga. Så kul att åter åka ut på dans. När vi kom fram stod redan ett par bilar där. Betalade entrén och steg in. Kul att åter få se, träffa och höra Holidays igen. Så dök Michael i Holidays upp och blev så glad att se oss där. De andra grabbarna kom och blev lika glada de också.

 
 

Va roligt att se er. Så slog klockan åtta. Jönsson hälsade alla välkomna till Forshaga folkets hus. Vi ska inleda med en riktig klassiker och publikfavorit Främling sedan tomma löften tomma ord. Snabbt fylldes dansgolvet och rejäla applåder efter första dansen. Dags så att öka på farten blue eyes crying in the rain följt av säg att du vill. Det snurrades åt höger åt vänster och många glada leenden. Ja kära publik vi ska lugna ner tempot spela en låt som Mattias vår eminente duktige sångare skrivit titelspåret på vår senaste skiva Så speglas kärleken.

 
 

Lugnt så tätt så nära gled de fram över dansgolvet. Mattias såg så nöjd och glad ut där han stod och sjöng. Själv tog jag en mugg vatten och bara njöt av deras fina dansmusik. Dags så för en riktig klassiker alla tiders dansbandslåt Gråt inga tårar. Mattias och Michael hängde på sig sina saxofoner så började de. Kenneth satt tryggt bakom sina trummor och höll takten. Åååh gråt inga tårar mer för min skull. Det blev rejäla applåder efter denna låt.

 
 

Nu ska Michael få sjunga, öppna dina ögon efter det lite country i my next broken heart som Kenneth sjöng. Dags att spela en väldigt fin låt med en vacker melodi Mitt liv tillsammans med dig. Den fina låten sjöng Kenneth. Många leenden och tummar upp till grabbarna på scenen. Dags att öka farten gen förklarade Hans för publiken En enkel biljett. Mattias Sjöstenius är en riktigt duktig sångare som sjunger så himla bra dessutom duktig med att skriva låtar. Det märks så väl hur mycket han älskar detta och hur duktig han är och noggrann i allt han gör.

 
 

Michael hängde av sig gitarren och tog saxen och började tuta på i den. En dag den sommaren är en fin låt från Fernandoz repertoar. Ja gott folk det är så dags för oss i Holidays att ta kvällens paus vi ses igen om 30 minuter sade Hans. Vi köpte fika och slog oss ner det skulle smaka mycket gott. Jag valde en räksmörgås och de andra valde något annat. Jan som jobbar i serveringen var väldigt nöjd med kvällen. Dags att börja spela igen. Ja välkomna tillbaka sade Hans. Vi vill tacka för mycket gott fika som vi fått och maten förut. Du gav bara löften sedan ska jag själv sjunga du läser mellan raderna Carina. Nu blev mamma glad detta är en av hennes favoritlåtar.

 
 

Jag har packat så nu tar jag min väska jag har börjat köra milen hem fortsatte Hans att sjunga. När du ler höjde farten och värmen enormt. Dags att ta det lite lugnare låt en morgon vakna en bra stark Lasse Stefanz låt. Michael klämde i för kung och fosterland i hela, hela dig det är en oerhört gött sväng i låten. Emelie drog Hans till med och sjöng. Vilken otroligt fin kväll utbrast en kvinna som stod närmast scenen. Jag bara håller med sade n herre. Nu ska det bli riktigt lugnt förklarade Hans för publiken.

 
 

Vem ska älska dej sen följt av Green green grass of home. Så otroligt fint de spelade Holidays. Applåderna är många och långa publiken visade sån total uppskattning till grabbarna i Holidays. Tack va snälla ni är tack för alla applåder sade Hans till publiken. Guld och gröna skogar höjde upp en ordentlig fart. Ja nu kom min favorit låt utbrast en kille ja min med sade en annan.

 
 

Micke eller Michael Andersson tog fram sin saxofon. Dags så att blåsa till det i Be my baby. Jag som älskar saxofon. Kan du hålla dom orden höjde upp farten igen. Mattias gick ner på knä framför en tjej och sjöng. Bakom trummorna satt Kenneth och höll takten kvällen rakt igenom. De här pojkarna är så otroligt duktiga sade en kvinna till mig ja fyllde hennes man i med de har en otroligt bra takt i musiken. När man har roligt för roligt och trevligt har vi verkligen haft ikväll började Hans med att säga. Ja då går tiden fort vi har nått fram till kvällens sista dans.

 
 

Ett stort tack till Inge och personalen för all service allt det goda. Sist men inte minst eller störst ni underbara publik som kom hit ikväll till Forshaga folkets hus. Publiken stod och gav de rejäla långa applåder. Michael Andersson och Mattias Sjöstenius hängde på sig sina saxofoner och blåste så vackert sedan avslutade de med your man. Klapp, klapp publiken gav de stående ovationer. Ja vi ha lite tid kvar sade Hans så vi drar till med ett extranummer. Sedan var allt till sin ända. Vi tackade ordentligt tog de sista bilderna innan vi nöjda rullade hemåt i natten. Nästa gång tror det var 25 mars kommer Donnez till Forshaga.

Fridens Mikael.
   

Kommentera här: