Nyårsafton

 
 

Så har vi nått vägs ände det vill säga årets sista dag, nyårsafton. Det har för mig personligen varit ett ganska jobbigt år med flertal sjukdomar och sjukdomsbesök även Covid-19 inräknat. Det största är att jag i nästan ett helt år gått och väntat på min operation för njursten. I slutet av augusti månad fick jag så äntligen min operation. Nu var det åter dags för nyårsafton vilket kändes riktigt trevligt och fint.

 
 

Det är ju trots allt en högtidsdag där man klär upp sig och äter lite gott. Man brukar göra och laga till en festligare måltid än vanligt en finare middag med andra ord. Själv skulle jag hem till mina föräldrar och broder och fira nyår. Hade även köpt med mig en bingolott då vi skulle spela nyårs bingo.

 
 

Det var ganska fint väder då jag vaknade på nyårsaftonens morgon låg kvar en stund i sängen innan jag steg upp och ordnade frukost. Så skönt att vara ledig och bara kunna koppla av en stund hemma innan jag skulle gå hem till mina föräldrar och min bror. Åt en god frukost och lyssnade på Ring så spelar vi på radion.

 
 

Så grejade jag och plockade lite hemma innan mamma ringde och ville bestämma en tid då jag skulle komma. Tog en varm skön dusch och gjorde mig klar sedan tog jag med alla grejer och promenerade hem till dom. Det som är bra att de bor inte så långt ifrån mig vilket är oerhört bra. Det var riktigt skönt väder ute då jag steg ut ur mitt hus. Någon sköt lite raketer och det kändes minsann att det var nyårsafton.

 
 

Ett äldre par var ute på en promenad de hälsade glatt och önskade mig gott nytt och jag detsamma till dom. Så skönt att komma hem och slå mig ner i soffan och bara koppla av och känna att detta kommer bli trevligt. Fira in det nya året med familjen. Mamma och pappa hade lagat maten som vi skulle äta jag och min bror hjälpte till att duka i ordning. Så var det dags för mat men innan dess var jag uppe och bytte om. Efter maten var det dags för en riktig klassiker på tv:n ”grevinnan och betjänten” Det är alltid lika roligt att titta på. Sedan bytte vi kanal och bingon tog sin början.

 
 

Lotta och Stefan sedan deras medhjälpare hälsade alla välkomna till nyårsbingon. I ettans bingo var jag riktigt nära att vinna vilket jag tyvärr inte gjorde. Lite underhållning musik emellan bingospelen och lite pyssel på samma gång. Dags för tvåans bingo och samma visa ett nummer ifrån. Sedan satt både jag och mamma och väntade på ett varsitt nummer till att vinna varsin bil. det är riktigt kittlande att vara så nära att vinna. Dags för Sven Ingvars att spela en helt ny låt dessutom. Lite magi och mera sång fick avrunda denna trevliga nyårsbingo. Vi hällde upp och skålade in det nya året tillsammans. Vi gjorde det med en önskan att 2023 skulle bli ett bättre år där vi får vara friska först och främst men samtidigt få uppleva massa roliga saker tillsammans. Gott slut och god fortsättning på er alla.

Fridens Mikael.

Kommentera här: