Promenad blev en foto tur på juldagen

 
 

Dagen efter julafton var vädret ute alldeles strålande soligt och fint med lite frost bland träden och även på marken. Efter frukost så var jag så redo att promenera ut. Det knarrade lite under skorna och solen slog emot mitt ansikte. Hittade direkt några fina grenar i trädgården med frost på att fotografera.

 
 

Gick sedan vidare med kameran i högsta hugg. Det var fler som var ute och promenerade i detta soliga fina väder. Jag stannade flertal gånger och tog fram kameran. Så skönt det var att gå där i solen och njuta. Tog mer bilder som jag sedan skulle redigera hemma.

 
 

Promenerade ut mot ett område och ställe som heter Östervik. Där ligger ett kapell men också stadsbondgården med en massa olika djur som är för många barnfamiljer ett mycket populärt utflyktsmål. Det var mitt mål med promenaden för idag. Efter vägen gjorde jag små stopp och tog fram min kamera.

 
 

Slog mig ner en kort stund på en bänk och tittade på de söta fina fåren. Gick sedan vidare. Till Österviks kapell där jag dagen innan varit på en fin midnattsmässa.  Tog lite bilder på och runt om där. Tittade på djuren som finns ute vid stadsbondgården och njöt av det sköna vädret och dess fina naturomgivningar där ute.

 
 

Så ringde pappa och frågade när jag skulle komma hemåt för de hade mat på gång. Jag vände om och började promenera hemåt till dom igen. Nu skulle det smaka gott med lite mat i magen. Nöjd kände jag mig med de bilder som jag tagit.

 
 
 
Fridens Mikael.

Kommentera här: