Fint stipendium till mig själv Lasse Larssons minne

 
 

Vart ska man börja hur ska man samla sig och försöka finna orden. Ibland går det liksom inte hur man än försöker men ändå så måste man. I måndags fick jag ett samtal från en gammal god vän, han är medlem i en förening i Kristinehamn som heter Christinehamns idrottshistoriska sällskap. Jo började han vi har haft styrelsemöte och beslutat att du Mikael ska tilldelas Lasse Larssons minnesstipendium 2022. Oj tänkte jag detta är så oerhört stort riktigt stort men väldigt fint och hedrande. Det är för min träningsgrupp som jag leder i Kristinehamns bordtennisförening.

 

Lasse Larsson var en otroligt stor företagsledare här i Kristinehamn. Men framför allt var han en väldigt stor duktig fotbollsspelare i bland annat Degerfors IF och mitt kära IFK Ölme. Att få en sådan här fin utmärkelse är nog det finaste som jag har fått.

Jag startade min träningsgrupp ”Bolltrollarna” för 10 år sedan (Jubileum i år) Det är en träningsgrupp som vänder sig till personer med funktionsvariationer, handikappade. Vi var tre stycken när vi startade i september 2013. Förra året var vi som mest 16 stycken som tränade vilket är glädjande. Att komma till hallen och mötas av alla glada leenden och få så mycket tillbaka det gör mig otroligt rörd och glad. Att få ge människor med funktionsvariationer en meningsfull fritidsaktivitet är fint tycker jag.

 

 
 

Genom alla år har jag lagt ner ett otroligt stort hjärta och ideellt arbete inte bara i min träningsgrupp utan även i Kristinehamns bordtennisförening. Förra året fick jag ett sms från en deltagare i gruppen hon avslutade med orden ”Glöm inte bort Mikael att du är väldigt värdefull för oss” Då satte jag mig ner och började gråta. Jag vill tacka Christinehamns idrottshistoriska sällskap Lasses dotter Anna som delade ut stipendiet till mig.

 
 
 

Jag är enormt hedrad och så oerhört glad och tagen. Motiveringen var också väldigt fin.

Idrottssällskapets motivering: För ditt starka engagemang för funktionsnedsatta, då du genom Bolltrollarna skapat möjligheter för alla att ta del av idrottens gemenskap och med lust och glädje gå i närkamp med bordtennisbollen.

Kommentera här: