Konsert på Scala teatern i Karlstad med Molly Hammar

 
 

För ganska många år sedan fick jag för första gången höra en flicka sjunga hennes namn var Molly Hammar. Sen var det audition till programmet Idol. När jag såg det jag brukar inte titta på Idol men av nån anledning såg jag en bit av just det programmet. När så Molly sjöng för juryn då förstod jag att hon kommer bli riktigt stor. Det första som slog mig vilken röst den kvinnan besitter helt makalöst magisk. Sedan har jag genom åren följt Molly på avstånd. Melodifestivalen har hon varit med i och även om det inte gått så bra där så har det varit fantastiska låtar hon tävlat med.

 
 

Så kom då beskedet att hon skulle vara en av de medverkande i årets säsong av Så mycket bättre. Oj, oj tänkte jag det kommer bli så fantastiskt. Och vilken stor succé hon gjorde i programmet med sina tolkningar. Jag har alltid haft en stor dröm att någon gång få komma ut och lyssna på denna fantastiska vackra röst. Molly Hammar är inte bara en duktig sångerska utan också en oerhört klok människa. Hon står för något fint hon förmedlar ett viktigt budskap.

 
 

Jag har alltid haft en stor dröm att nån gång i mitt liv få komma ut och lyssna på Molly på en konsert med henne. När hon så medverkade i Så mycket bättre så kände jag att där öppnades nog en dörr. Så skulle också fallet bli när det kom ut att Molly skulle åka på turné så hoppades jag att Värmland skulle vara med. Och just med skulle Värmland vara Scala teatern, wow tänkte jag snabbt in och bokade en biljett åt mig. Molly har dessutom på sina sociala medier uttryckt stor eufori över att få åka på en egen turné och nu blir den verklighet.

 
 

Jag fixade något att äta hemma för jag skulle när jag kom till Karlstad gå på restaurang och äta middag innan konserten. Här i Kristinehamn har vi en restaurang som heter Oliveriet det är en Italiensk restaurang de har även öppnat en restaurang i Karlstad. Dit skulle jag gå och käka middag. Gjorde mig klar här hemma och klädde upp mig sedan gick jag ut till busshållplatsen. Det är skönt att bo som jag gör med hållplatsen nästan precis utanför mitt hus. Vädret var strålande klarblå himmel och solsken. Dessutom i Karlstad skiner alltid solen sägs det. Steg av bussen och tog direkt lite bilder.

 
 

Sedan gick jag nästan direkt till restaurangen. Nu skulle det bli gott med mat. Pasta är något jag äter väldigt ofta och gärna. En pastarätt, tortellini valde jag med luft torkad skinka och äta parmesan bland annat. Den var fantastisk god det kändes som jag var i paradisets himmelrike. Efter denna fantastiska middag gick jag mot Scala teatern. Nu var stunden kommen som jag har längtat efter i så många år. Portarna och dörrarna slogs upp. Det roliga var att det ar nästintill slutsålt. Köpte en dricka och en liten godispåse jag äter inte godis men någon enstaka gång vill jag ha något att tugga på. Klockan drog sig mot halvåtta då konserten skulle ta sin början. Först kom bandet ut och därefter så kom så äntligen Molly Hammar och jublet steg enormt, vilka kraftfulla applåder hon fick av publiken. Love med blind var första låten ut och publiken var med direkt.

 
 

Tredje låten var från hennes medverkan i Så mycket bättre. Hon hälsade alla välkomna till Karlstad. Regnar och regnar heter låten det var när hon tolkade Olle Jönsson och Lasse Stefanz hitlåt. Vilken makalös röst hon har Molly. Jag fick rysningar i hela kroppen så vackert så kraftfullt när hon sjöng. Publiken applåderande rejält och låten efter även den från Så mycket bättre, Så nära hette den. Nu var det ren skär äkta magi på scenen. Publiken gav henne stående ovationer så väl att hon började gråta på scenen. Men Karlstad så gulliga ni är så fina ni är. Oj shit nu gråter jag sade Molly till publiken. Douchebag är en låt jag fastnat för den gillar jag mycket. På riktigt hette en annan låt och det var just på riktigt. Detta var en av de bästa konserter jag varit på. Publiken var hela tiden med de klappade och sjöng med i låtarna. Jag satt med tårar i ögonen av ren skär lycka och kärlek. Jag har alltid äskat människan, personen Molly. Provade att filma på nån låt mest för att ha kvar som minne från konserten. Jag kände så mycket värme i hela kroppen. Hennes mellansnack var oerhört starkt och fint. Hon pratade om kroppsideal. Att det är sådan fixering hur man ska se ut och vara. Hon var så oerhört vacker i ceriseklänning på scenen. Något jag måste lyfta fram ordentligt är hennes band vilket band , vilket sväng de skapar. Kul med trombon på scenen. Jag satt och var så djupt tagen av konserten. Den började gå mot slutet. En, två låtar kvar. Molly var själv väldigt tagen av publikens gensvar och den enorma kärlek de visade henne. Så tackade hon och bandet publiken och gick av scenen. Publiken gav henne åter stående ovationer och klappade, visslade och fullkomligt lyfte taket på Scala teatern. Så kom hon åter in på scenen mera jubel och applåder.

 
 

Hon satte sig vid ett piano och började klinka lite. Hon pratade så väl och så klokt. Nu var stunden kommen för den stora hiten som hon fick i programmet Så mycket bättre då hon tolkade Norlie & KKV:s låt Ingen annan rör mig som du. Jag filmade denna låt samtidigt som mina tårar rann på kinderna. Så magiskt så vackert så storslaget så ja världsbäst. Sedan var det slut. TACK Molly Hammar detta var något jag kommer bära med mig i många, många år framåt. På en skala ett till fem blir det 14 i betyg för konserten.

Fridens Mikael.
     

Kommentera här: