Loppisbesök blev även en tur och besök på matmarknaden i kvarteret Vågen

 
 

Denna lördag hade jag två mål som jag skulle göra och besöka. Först Pingstkyrkans loppis därefter en tur till stan för att besöka matmarknaden i kvarteret Vågen. Vädret var tyvärr väldigt grått och regnigt. Steg upp och åt frukost innan jag klär på mig och börjar promenera ut till Marieberg där Pingstkyrkans second hand ligger. Det strilade ner ett väldigt fint regn som försökte tränga sig in på min jacka. Men jag hade ett paraply med mig så jag slappt det värsta.

 
 

Det var många som hade samma tanke som mig. Det fina var att hela deras dagskassa skulle oavkortad gå till Ukraina. Jag brukar alltid hitta något när jag är där ute. Köpte lite skivor en bok och en prydnadssak.

 
 

Gick runt och kikade innan jag betalade och självklart då hon i kassan frågade mig så avrundade jag uppåt för allt skulle gå till Ukraina. Jag jämnade uppåt och hon var otroligt tacksam och nöjd. Tog sen en promenad hem till mina föräldrar för att ta bussen till stan med min bror.

 
 

Nu skulle vi gå till kvarteret Vågen. Där hade de både loppis och matmarknad. Regnet fortsatte att strila ner. Det var några tappra själar som både stod och sålde även besökare med. Efter ett besök på Kristinehamns historiska så var jag självklart tvungen att göra ett besök hos min vän Henrik och hans butik Retrovågen.

 
 

Det är som en liten lanthandel mitt i stan. Det finns mycket goda drycker av alla dess slag och folköl bland annat och korvar och ostar med. På övervåningen har han loppis med en massa olika grejer. Den butiken kan jag varmt rekommendera köpte mig en kopp kaffe där. Gjorde även ett besök på en butik som tyvärr ska slå igen Tant Anna.  Det finns så mycket fint att bara titta på där inne.

 
 

När vi kände oss nöjda och klara hade far och kor kommit ner till stan så vi åkte hem för att äta mat sedan äta våfflor och dricka kaffe. Ishockey var det på tv:n med.  Med andra ord en lyckad och trevlig fortsättning på lördagen.

Fridens Mikael.

Kommentera här: