Lördag ett besök på loppis

Lördagar tycker jag om att först sitta och äta en lång god frukost och lyssna på radioprogrammet Ring så spelar vi. Det är en stunds avkoppling. Denna lördag inget undantag mer än att jag skulle cykla ut till Pingstkyrkans second hand. Brukar göra det lite då och då. Efter en god frukost och en skön dusch var jag redo att cykla i väg.

 
 

Vädret var jättefint så pass tidigt på morgonen. Jag kom fram först dit och sedan var det väntan tills klockan skulle slå nio och de skulle öppna. När klockan blev nio öppnades dörren och en herre hälsade välkommen. Gick direkt in till cd skivorna och hittade några stycken.

 
 

Fann även några vinylskivor och några böcker som jag också köpte. Hittade en fin korg av näver som jag också köpte. Några orkesterkort med dansband till min bror som samlar på de. Gick ett sista varv utan att hitta något mer. Nöjd gick jag för att betala och sedan cykla hemåt. Åter en trevlig dag ett trevligt besök på loppis.

Fridens Mikael.

Kommentera här: