Fina Vinterdagar i Kristinehamn

 
 

Vi har haft en längre tid med riktigt kyligt väder, en temperatur ner mot minus tjugo grader och flertal dagar mer än så. Samtidigt har vädret varit fantastiskt fint med strålande solsken. Jag bestämde mig för att åka ut och fotografera när vädret var så fint.

 
 

Först en tur ner till stan och stadsparken. Där finns bland annat en fontän som kylan och isen hade format så vackert. Det var en dag där temperaturen visade på minus 23 grader. Jag bara älskar dessa dagar och kylan älskar jag med. Jag är Kanske lite konstig men har alltid älskat vintern och kylan.

 
 

Tog lite fler bilder innan jag sedan åkte vidare mot vår fina stadskyrka här i Kristinehamn. Vi har en fantastisk fin kyrka i stan. Solen och snön gjorde sitt till att det blev extra fint att fota denna dag. Tog en hel del bilder på kyrkan i olika vinklar och sidor.

 
 

Gick till bilen och rullade vidare upp till hembygdsgården. Det är ett ställe som jag älskar att promenera runt i. Det är så otroligt fina omgivningar där i området. Kameran åkte fram direkt och jag tog lite bilder. Vilken dag vilket väder det var att fotografera i.

 
 

Solen stod så högt på en himmel så klar och blå. Tog lite fler bilder och gick vidare sedan. Det intressanta är att alla byggnader vid hembygdsgården bär på en historia från trettiotalet och bakåt i tiden. Gick till det lilla men fina vattenfallet och tog lite bilder. Kände mig sedan nöjd med de bilder jag tagit så jag styrde hemåt till värmen och en god varm kopp kaffe.

Fridens Mikael.

Kommentarer:

1 Jr.:

tja micke! JAG ÄLSKAR DIN BLOGG COH DU ÄR RIKTIG TJÄVLA SNYGG

Svar: Hej!
Tack så mycket! Trevligt att du gillar min blogg.

Mvh Mikael.
Mikael

Kommentera här: