Nyårsafton 2023

Så har vi nått vägs ände, vi har kommit fram till slutet, till refrängen kort och gott årets sista dag nyårsafton. Det är dags att lägga ännu ett år bakom sig med allt vad det innebär. Ett år där min hälsa åter varit i fokus. Utan att gå in så djupt på det så har mitt liv de senaste åren kantats av en hälsa som till och från vacklat en hel del. Men bortsett från det är allt toppen.

 
 

Det är kul när man sitter och gör en tillbakablick på året som gått. Så mycket man fått vara med om. Så många människor man träffat, så många givande samtal och möten man gjort. Så många platser som man besökt. Nu var det dags att dra i den berömda handbromsen stanna upp och fira in det nya året som står utanför dörren och vill in. Något jag lärt mig genom åren är att aldrig ge några nyårslöften. Det blir så jobbigt om man inte kan uppfylla de.

 
 

Då jag varit sjuk de senaste dagarna visste jag inte om jag skulle orka fira nyår men jag kände mig så pass pigg att åka hem till mina föräldrar och fira. Duschade och bytte sedan om klädde upp mig lite innan jag åkte i väg. Det var ganska halt ute så jag fick köra försiktigt. Som tur är så bor mina föräldrar inte så längt ifrån mig.

 
 

Hade packat ner lite korv och julmust som jag köpt hos min vän Henrik på Retrovågen, lanthandeln på stan. Där kan jag varmt rekomendera ett besök det finns mycket gott att både dryck och mat att köpa. Mycket goda delikatesser och på övervåningen finns ett loppis med lite olika loppis grejer av alla dess slag. När jag kom hem tände jag två marschaller det lyste upp så fint i snön.

 
 

Fläskfilé och potatisgratäng skulle vi äta. Så gött att äta sedan bara koppla av i soffan framför tv:n. Galenskaparna & After Shave deras dokumentär var både intressant och rolig. Grevinnan och betjänten såklart också. Dags sedan får nyårsklockan från Skansen. I år hade uppdraget att läsa ”Nyårsklockan” Gått till ingen mindre än skådespelaren Thomas Von Brömssen. Det är ett riktigt hedersuppdrag att läsa den. Fin underhållning skulle det också vara. Den Norska stora sångerskan Sissel Kyrkjebø inledde med att sjunga Koppången som är en fantastisk komposition. Kalle Moareus var också med och uppträdde.  Så steg Thomas ut på scenen och började läsa. Så mästerligt gjort och så fantastiskt bra. Varsitt glas vi tog sedan och skålade in det nya året. Grannarna till mina föräldrar smällde av ett fantastiskt fyrverkeri. Stod i fönstret och bara njöt av allt. Nöjd åkte jag hem. Gott Nytt År .

Fridens Mikael.

Kommentera här: