När regnet föll fotograferade jag blommorna på balkongen

 
 

Precis efter att det har eller när det regnat då tycker jag om att ta fram kameran och fotografera blommorna på min balkong. Det blir nämligen så fint med vattendropparna på blommorna. Det har jag fotograferat många gånger. Det blev riktigt fint med blommorna som jag köpte och planterade i mina blomlådor.

 
 

Det är samtidigt som jag alltid sagt det är för syns skull. Men det gör också så mycket för trivselfaktorn. Att efter eget huvud få pynta till det och göra fint. Man spenderar i alla fall jag ganska mycket tid på balkongen.

 
 

Sedan blir bilderna så fina precis efter att det har regnat ute. Det sköna är att brygga på kaffe sedan slå sig ner med en god bok och bara njuta av värmen och solen. Nu har jag precis läst Patric Ekwalls bok ”En dag dog Hannah alla andra dagar levde hon”. Den var så gripande och så berörande att läsa. Jag ska skriva en recension eller ett inlägg om boken här i min blogg. Lutade mig bakåt och sjönk in i boken, samtidigt med musiken i lurarna en stor favorit som jag älskar då det gäller country Teea Goans. Hon är en fantastisk människa med en gudomlig röst. Fint att se pelargonen som står på balkongbordet hur fint den slår ut. Röda fina blommor på den.

Fridens Mikael.

Kommentera här: