Promenad i stan med kameran

 
 

Vädret denna dag var riktigt fint så jag bestämde mig för att ta med min kamera. Efter arbetsdagens slut åkte jag ner till stan och parkerade bilen. Så himla skönt och jag som är så sällan nere på stan.

 
 

Kameran åkte fram direkt för att ta lite bilder. Hovslagaregatan är en väldigt fin gata med gamla fina trähus.  Vädret var också väldigt fint. Promenerade in mot torget där de hade en demonstration för en fritidsgård som kommunen vill lägga ner. Jag satte mig på avstånd och lyssnade en stund innan jag gick vidare. Ständigt med kameran runt halsen för att kunna fotografera och ta fina bilder.

 
 

Gick in på bokhandeln för att köpa pennor. Törstig var och blev jag så jag gick för att köpa mig en kopp kaffe. Sen gick jag vidare. Tog lite mer kort. En av Kristinehamns finaste och äldsta gator är Trädgårdsgatan med alla sina fina trähus där varje hus har en egen intressant historia.

 
 

Blombergsgården bland annat fråga inte mig för jag är inte så insatt men allt går att Googla eller lära sig. Promenerade över Gröna bron vid gymnasieskolan som heter Brogymnasiet. Stannade till och tog lite mer kort. Förbi stadshotellet. Och sakta tillbaka till bilen. Nöjd med både bilder och min promenad.

Fridens Mikael.

Kommentera här: