Säsongsavslutning med Holens i Degerfors folkpark

 

Först var vi väldgt många som både blev och var väldigt ledsna när beskedet kom att den stora fina dansbanan i Degerfors stod i lågor och brann ner. Det var ovisst vad som skulle hända- Glädjande nog fanns det en dansbana till i parken där kunde man genomföra sommarens danser. Och publiken har verkligen ställt upp och kommit i stora skaror hela sommaren på onsdagarna. När vi kom fram var vädret strålande fint. Solen värmde och det hade redan kommit många bilar till parken. Många glada leenden. Stunden senare dök Holens upp och de blev så glada av att se oss där. Hej på hela familjen utbrast Kent. Klockan slog 18:00 och det var dags att börja spela upp till dans. Precis innan fick de en rejäl applåd av publiken. Tackar, tackar det värmer sade Kent som hälsade alla välkomna. Du och jag ska vi börja med sedan tack för att du finns varsågoda nu åker vi. Ut på dansgolvet gled dansparen i en strid ström.

 
 

Applåder i massor efter första dansen Monika och Kenneth bara log. Dags att öka på farten i du ger kärleken ett namn därefter det är lätt att bli kär. Nya danser och en herre skyndade för att bjuda upp en kvinna. Monika är inte bara en duktig sångerska utan även duktig att blåsa saxofon. Blå var den stjärnenatt blåste hon så oerhört vackert med sin saxofon. Efter nästa dans ska vi bjuda på en schottis förklarade Kent för publiken. Då vet alla det. Jag tog fram kameran och tog lite bilder. Det kändes att detta var säsongens sista danskväll men glada var alla.

 
 

Varje natt så heter nästa dans Lugnt gled dansparen fram över dansgolvet. Där vattnet möter stranden kom som nummer två. Applåder, applåder i massor fick Holens. Tack fina publik sade Kent. Jag drömmer om en man kanske är det mig hon drömmer om min kära hustru sade Kent skämtsam. Sedan ska vi ta en tur till Peppelinos bar en Lasse Stefanz låt. Kenneth hängde på sig sitt dragspel och drog i bälgen. Det var en väldigt fin danskväll som vi alla fick. San Marino är ett land men också en väldigt bra danslåt de kom nu. Dags för en kaffevals innan kvällens fikapaus. Vädret var så skönt och fint så vi satte oss ute och drack kaffe. Så gott med kaffe och smörgås.

 
 

Sedan var det åter dags att börja spela igen för Holens. Harbour lights följt av du läser mellan raderna Carina förklarade Kent för publiken. Applåder fick de av publiken. Be mig se mig innan Kenneth ska sjunga jag kommer hem. Full fart på dansgolvet och trångt. Peter Grundström har skrivit nästa låt i mitt innersta hjärta, efter denna är det dags för en önskelåt det ska komma en morgon. Så tätt så nära dansade alla. Så steg vi fram och lånade mikrofonen av Kent för att hylla och uppvakta Anita och Lars dessa fina fantastiska eldsjälar som lägger ner ett stort arbete. De bokar alla orkestrar till Degerfors. Jag och min bror hade gjort en fotobok som de båda fick av oss. Holens fick lite choklad och Kent som älskar popcorn fick ett antal påsar popcorn av oss.

 
 

Tusen tack snälla ni började Kent. Men sedan är det någon som har fyllt år dessutom hela femtio år fortsatte han det är Mikael. Så sjöng hela publiken för mig. Jag fick en väldigt fin ljuslykta av Holens. Stort tack den blev väldigt fin på min balkong. Flamingo Hasse Carlsson har skrivit den lilla Anna varsågoda. En kväll med dig innan det var dags för en tango på begäran. Vi ska lugna ner tempot i nästa dans en evergreen green, green grass of home i par med blad faller tyst som tårar. Han som är ordförande steg fram och tackade publiken för denna säsong och sommar. Sedan så ses vi nästa år här i folkparken. Det gick en liten ängel innan främling kom. Dags så för sista dansen. Kent tackade alla som kom och gjorde denna säsongsavslutning så fin och trivsam.

 
 

Kenneth ska få inleda med nyanser sedan avslutar vi med sjätte september. Holens fick en rejäl applåd av publiken. Vi tog se sista bilderna innan vi rullade hemåt. Stort TACK till alla som gör dessa danskvällar så fina och trevliga i Degerfors. Alla eldsjälar som hjälper till. Holens tack som vanligt för en fin danskväll.

Fridens Mikael.
   

Kommentera här: