Födelsedag, slutet av semestern!

Sitter här och skriver av mig lite till bloggen ibland får man sådan lust att skriva och då rinner bara orden fram. Slås av tanken att det är den 29:e juli i morgon en dag kan har blandade känslor för. Dels för att jag fyller år vilket i och för sig är trevligt det betyder ju tårta MUMS. Men sedan slås jag av tanken att en person som alltid stått mig så nära inte längre finns det är min farmor. Hon har alltid funnits och varit ett för mig mycket stort stöd i livet. Hon har stöttat, hjälpt och lärt mig så mycket.  Det har nu gått en tid sedan hon gick bort. Men jag saknar henne och kommer minnas henne för den hon var. Hon gav så mycket och lärde mig att uppskatta saker och ting att inte ta något för givet. Att vara självständig vara envis och ställa upp och vara en god kamrat.

Ladugård.Postlåda.Hållplats.

Hon har en speciell plats och betydelse i mitt liv för när jag haft det kämpigt och jobbigt har hon funnits där och stöttat mig. Glömmer aldrig dagen då jag klarade mitt körkort och jag ringde henne först hur glad hon blev. Hon är det allra bästa farmor jag kunde få som gav så mycket värme och omtanke till alla. I morgon fyller jag då år (29:e juli) Det känns med blandade känslor. Inget i livet vara för evigt men ibland önskar man det. Brukar alltid tänka på Peter Grundström som spelade och sjöng i dansbandet Thor Görans. Han har skrivit en låt som heter "Livet går vidare" Livet går vidare man måste ge och ta i varje andetag sjunger han. Visst kommer jag allt att fira med tårta men även sända en tanke till himlen jag är övertygad om att farmor sitter där uppe och ser ner på mig. Sedan närmar det sig slutet på min semester vilket känns både och i år har jag verkligen uppskattat att ha semester mest för jag har haft en del som jag planerade att göra. Som att åka ner till min vän i Uddevalla det är alltid lika roligt att komma ner och hälsa på dig du ger och jag får så mycket glädje från dig. Har haft så här långt en underbart skön avkopplande semestern inte en massa projekt som jag dragit igång lyckats ta det lugnt och njuta av ledigheten.

Landskaps vy.Ros.Tårta.

Nu på måndag ska det bli så skönt att komma tillbaka och börja arbeta. Träffa mina arbetskamrater och brukarna med de som jobbar. En del är på semester ännu. Många klagar på sommaren att det bara regnat okej det har regnat en del men jag har inte klagat har tyckt sommaren så här långt varit skön och fin. Massa nya kort har jag tagit med och det skall sorteras upp och med tiden in på hemsidan så håll utkik där. Nu ska jag ta mig ett varmt bad en kall öl och sätta på lite Thorleifs ja just det ja fyller år grattis på mig själv.

Jag fyra år äter popcorn.

Fridens från Mikael.

Kommentera här: