Festivågen med Torgny Melins i Kristinehamn!

Ännu en helg är snart till övers men vilken trevlig helg det varit och vädret har åter visat sig från sin bästa sida. Slutade jobbet vid halv fyra och stämplade ut då för att möta min broder på stan. Vi skulle köpa biljett till Festivågen som skulle gå av stapel här i stan en slags festival i dagarna två på Fiskartorget. Och i fredags var det så dans för Torgny Melins att äntra scenen för att spela upp till kombinerad dans och show. Satt hemma och njöt för festade lite med några kalla Lapin Kulta. Det är ju min absoluta favorit öl och lyssnade på musik i väntan på att broder skulle komma hem till mig. Han skulle med mig ut ikväll det är alltid kul då vi två går ut tillsammans.

Torgny Melins buss.Jag har hittat Torgny Melins buss.Torgny Melins.
Peter bakom trummorna.Torgny Melins.Jag & Torgny.

Satt på balkongen och njöt av det fina vädret med en kall öl och tänkte på hur underbart fint och härligt sommaren är i Sverige. Så kom då broder och vi packade oss iväg ner mot Mastmagasinet för att lyssna på Torgny Melins. Det är mycket trevliga skojfriska grabbar som både kan spexa och showa för publiken. En och annan historia bjuds det på under kvällen med. Lite, lite folk tyvärr men det kom några till under kvällen. Främling, ljus och värme, dansbander, snart är det lördag igen var några av låtarna Melins bjöd på.  Det var kul att komma ut för det är inte så ofta numera jag går på krogen det är så mycket olika danskvällar överallt på helgerna och sommartid är det logdans också. Klockan tolv fick Torgny Melins snällt sluta spela vilket inte var så kul. Detta är Kristinehamn i ett nötskal låt dom spela tills dom är klara. Men en grymt trevlig kväll blev det stannade och pratade lite med grabbarna innan jag och min broder börja gå hemåt efter en trevlig rolig kväll. Nu skulle det bli gött att få krama kudden och sova för att orka med morgondagen då bär det av mot Molkom Upperrudslogen och Claes Lövgrens.

Kommentera här: