Teater med gruppen ”Fritt fall” Som bjöd på Pytti panna med girlpower!

Förra året gjordes en teateruppsättning som hette ”Jorden runt på 80 dagar” Det är baserat på filmen med samma namn. Det var ett ganska stort äventyr för många med många olika scener och saker att hålla i ordning och reda på. Gensvaret var fantastiskt till den första föreställningen som vi körde inför allmänheten så kom det 170 betalande vilket är mycket bra. Föreställning nummer två och även den sista var privat för seniorerna på äldreboendet Uranus här i Kristinehamn. Det var något nytt för mig jag hade aldrig tidigare spelat teater och heller aldrig knappt stått på en scen inför publik. Lite nervös var jag då jag tackade ja att vara med men såg detta samtidigt som en utmaning att göra något nytt i mitt liv testa på en helt ny sak sedan lära mig mera att våga och utvecklas som människa.

TeaterTeater.
 

Nu var det så åter dags att spela teater igen och sätta upp en ny föreställning denna gången har vi valt att döpa föreställningen till ”Pytti panna med girlpower” Där var och en fått bestämma sin egen scen vad de vill spela och vad dom ska göra i de olika scenerna. Min duktiga arbetskamrat Inka som håller i allt kom på den briljanta idén att jag skulle spela en dansbandskung som tappat bort mitt dansband och som ger sig ut på jakt i hopp om att finna nya medlemmar. Så började vi sedan fylldes det på en kille ville spela Åsa Nisse så det blev en scen med det också. En tjej tyckte om lilla sjöjungfrun och två andra ville göra teskedsgumman och Lisbeth Salander och slutligen Seinfelt så växte teatern fram och de olika numren vad var och en skulle spela. Vi har varit ute på vårat arbete och tränat på onsdagseftermiddagarna för att sedan öka på med fler dagar i veckan det blev mycket lyckat. Så var dagen kommen då det var dags för premiär vi alla var lite smånervösa och spända på hur detta skulle gå och fungera. Glada kramade vi om varandra bakom scenen och kunde säga att detta blivit mycket lyckat och bra. De seniorer som vi spelade för skrattade och klappade med i de olika numren som vi bjöd på. Sedan i mitten så buggade jag och den tjej jag är kontaktperson åt loss till ”Gummiboll” med Torgny Melins. Det var svettigt men jättekul och det vart många applåder efteråt. Glada och nöjda tackade vi publiken och sjöng den sista låten tillsammans ”Musikmagi” Efter detta återstod att packa ihop allt vi kunde nöjt säga att detta blev mycket bra och lyckat. Nu ska vi göra en föreställning till men då blir det för allmänheten den 4.e juni på Christinateatern här i Kristinehamn då är ni alla välkomna föreställningen börjar halv sju på kvällen.

 

Fridens Mikael.

Kommentera här: