En tur till IKEA!

En längre tid har jag tänkt och funderat på att ta en tur till IKEA och shoppa lite nya grejer till min lägenhet. Det är främst till mitt kök som jag vill byta ut få lite fräscha nya saker och kastruller och stekpannor. Sedan gjorde det inte saken sämre än att jag fick pengar i julklapp av pappa så då var det lätt att motivera ett besök dit. Sedan har jag ledig denna veckan från jobbet vilket också är otroligt skönt så jag bestämde mig för en resa till IKEA. Det är bara fyra mil bort till Karlstad så det blir inte så långt att köra och speciellt nu i dessa tider och med det väder som har varit och är.

Mot Karlstad.IKEA.Bestick.

IKEA.IKEA.IKEA.
IKEA.IKEA.IKEA. 

Har ju lite tråkigheter här då en nära anhörig ligger på sjukhuset och är dålig så jag ställde in min planerade resa ner till min vän i Uddevalla. Men hon var så förstående att jag inte kunde komma och hälsa på just nu. Men sedan har det varit och är skönt att vara hemma med och bara slappa och pyssla lite i min lägenhet här. Ska i morgon (Läs torsdag) Fixa till mitt kök riva ut allt och göra snyggt och i ordning där som jag vill ha det. Steg upp bryggde på kaffe vad vore jag utan kaffe lite lätt frukost innan jag var på väg mot Karlstad. Hade hemma lite innan skrivit upp vad jag skulle handla för något på IKEA och allt jag tänkt köpa fick jag tag i utom en trappstege det säljer dom tydligen inte där. Får bli en tur neråt staden här någon dag och kika. Men allt det andra fick jag fatt i som jag från början hade planerat att köpa och när jag var där passade jag på att äta mat där på IKEA. Så jag fick en fin och mysig dag för mig själv. Man behöver det ibland i livet rå om sig själv lite grann. Då allt var packat i bilen och klart så återstod för mig att styra hemåt glad och nöjd med dagens inköp.

 

Fridens Mikael.

Kommentera här: