Cykla på en cykel!

Måste börja med att ärligt säga och dessa ord står jag för tycker och framförallt ser att många i min stad Kristinehamn där jag bor är så dåliga med att använda cykelhjälm. Barnen som sitter i cykelstolen eller barnstolen på cykeln har cykelhjälm men inte föräldern. Frågan är vad är problemet vad är felet har inte föräldrarna något ansvar eller något att skydda vilka signaler sänder detta till barnen som har hjälm på huvudet men inte mamman eller pappan då. Det är konstigt vet inte heller om en eventuell lag om att använda cykelhjälm skulle hjälpa till eller minimera riskerna med olyckor.

 

Jag har då jag gick kursen som personlig assistent sett bilder filmer på förvärvade hjärnskador vad som kan hända då och bli när man slår i huvudet. Jag använder alltid cykelhjälm numera då jag cyklar för det är så onödigt att slå i mitt huvud om jag skulle göra det och så har jag ingen hjälm på mig. Det är dumt att utmana ödet i onödan. Så mitt råd är även hur dumt man kan tycka och hur fånigt det än ser ut så sätt på cykelhjälm det räddar ditt eget liv.

 

Fridens Mikael.

Kommentera här: