En tur till Örebro för att hälsa på kusin Erik!

 

Det var tyvärr längesedan vi sågs min kusin Erik och jag men vi har hela tiden haft ganska mycket kontakt på Facebook och skrivit med varann. Vi har sagt att vi ska träffas och fika snacka lite skit och nu var alltså tiden inne då vi båda kunde ses. Men jag tänkte till att när jag ändå ska åka till Örebro för att min kusin träffa så tog jag ledigt från jobbet slutade vid lunch och åkte tidigare till Örebro. Tänkte att jag kunde gå lite i affärer och kika och även shoppa lite. Så det blev en dusch hemma och ombyte av kläder innan jag var redo att fara iväg.

 

Hade samma dag får mina stora idoler och favoriter bland alla dansband Mats Bergmans nya cd skiva så den åkte med i bilen. Och vilken skiva dom gjort och spelat in med så många fina både melodier och texter så tummen upp. Vägen dit är inte den roligaste att köra men det gick smidigt och bra rullade in lite efter tre i Örebro och fann en parkering där jag slapp att betala bra början tyckte jag. Sedan började jag gå in mot centrum och stan och till min stora glädje gick jag på och fann en frimärksaffär som jag inte visste fanns. Var bara tvungen att gå in där och kika det slutade med att jag blev kvar en halvtimme och handlade lite ort stämplar och gamla vykort från Kristinehamn. Ja ibland kan man ha riktigt tur men nu vet jag till en annan gång att denna affär finns.

 

Gick sedan in mot staden för att kolla runt lite i affärer och även fotografera en hel del. Köpte lite fina vykort och en liten present till en mycket nära och fin tjejkompis som fyllt år. Fann även en sådan grymt snygg sexig bh där men den kunde jag förståss inte köpa skulle se fånigt och konstigt ut. Knallade vidare ut på stan och fotade lite mera innan jag blev fika sugen och framförallt kaffesugen så jag letad reda på ett kondis nu skulle det smaka med något gott det tar på krafterna att knalla runt på stan. Njöt av kaffet och mådde så oförskämt bra jag har bara mig själv att tänka på och ingen annan att ta hänsyn till. Jag är fri tänkte jag för jag kan åka göra precis vad jag vill. Hittade lite mer grejer som jag köpte och som jag letat efter. När jag gått runt ett tag till och även fotat lite mer bilder blev jag både fika sugen och kaffesugen så jag letade reda på ett kondis nu skulle det smaka gott med en kopp kaffe och något till.

 

Efter att jag fikat klart var det dags att inleda jakten på en blomsteraffär skulle och hade tänkt köpa med en blomma till min kusin. Eller min mamma sade hemma innan att du kommer inte tomhänt till din kusin sagt o gjort blev tv å fina gula påskblommor. Jag kan inget om blommor tur att hon i affären kan desto mera då. Nu började nästa resa att hitta till min kusin men det gick så enkelt så och var en lätt match för mig körde rätt direkt fast jag aldrig varit där förut. Kom lite tidigare dit så jag tog mig en kort promenad en bensträckare innan jag steg mot hans hus. Då kom en glad överraskning utanför hans hus stod hans mamma och skulle precis cykla hem henne hade jag inte träffat på jätte många år vilken glad kul överraskning. Stod en stund och pratade med hans mamma innan jag gick upp och han precis säga hej till hans söner innan de skulle lägga sig. Fick en sådan go kommentar eller fråga av hans äldsta son ”Hur gammal är du då fick jag hjärnsläpp fick tänka en stund 38 svarade jag oj min pappa är 33 sade han snabbt”. Vart sedan bjuden på kvällsmat och vi satt sen och pratade om allt möjligt min kusin och jag så himla trevligt.

 

När man trevligt flyger och går tiden så fort. Vi satt och pratade kikade på fotboll på tv:n och så var klockan halv elva på kvällen det var dags för mig att tacka och styra bilen hemåt Kristinehamn igen. Men vart kaffesugen på vägen hem kom på att Max finns i Karlskoga där svängde jag intill och gick in. Skulle köpa mig en kopp kaffe men fann såg kaffeautomaten gick fram bara för att se vad det fanns för olika sorter eller vad som där fanns. Det stod kaffe gratis på en knapp kaffe med mjölk förmodligen självklart till de som handlat något att äta där men jag hade inget ätit så jag tog en mugg fyllde med kaffe. Sedan satte jag mig och drack upp det gick rakt ut och körde hem sedan så kan man också göra om man vill. Tack till min kusin Erik och jag lovar eller vi lovade varandra att ses lite mer nu och fortsätta hålla kontakten.

 

Fridens Mikael.

Kommentera här: