Översmämning i Kristinehamn!

Ni alla som ser på nyheterna eller läser kvällstidningarna har säkert inte undgått att se och läsa om Kristinehamn som i slutet av veckan drabaes hårt av allt regnande. Ett område i Kristinehamn där förvrigt mina föräldrar och bror bor drabbades hårt av regnet. Det kom så mycket så det sköljde bort delar av vägar staket och garageuppfarten vid ett hus även garaget hänger löst. Jag tog mig en promenad runt och fotade lite och det var med gråten i halsen jag gick och såg all denna förödelse allt som blivit förstört men framförallt såg jag all mänger med vatten som bildats.

Jag lider mycket med alla som på ett eller annat sätt blivit drabbade som fått källare fyllda med vatten eller hus förstörda. jag käner med hela Kristinehamn. Samtidigt vill jag berömma Kristinehamns kommun som på ett mycket bra sätt informerat på olika medier på nätet som talat om vart och hur vi ska göra. Nu har vi tack och lov fått lite solsken i dagarna två så förhoppningsvis kan det lite bättre bli. Detta visar hur sårbar man är mot regnets makter. Låter bildrna få tala istället för mina ord.

Fridens Mikael.
 
 

Kommentera här: