Sol en fin kväll publikrekord med Hedins i Degerfors folkpark!

 

Ja tyvärr har det blivit än så länge få gånger jag i ett blogg inlägg om en danskväll fått skriva att det var sol och lite värme. Men nu skulle det ske vilket känns fantastiskt kul. Degerfors är ju mest känt för sitt Röd vita fotbollslag och för sitt järnverk men de har också en av de finaste bevarade folkparker som sommartid öppnar upp bjuder in till trivseldans på onsdagarna. Det är alltid väldigt trivsamma trevliga och fina danskvällar och denna onsdag var inget undantag i afton var vädret verkligen med oss och gav en varm kväll vädermässigt. För dansmusiken skulle de duktiga Skånegrabbarna i Hedins svara för bara det borgar för en lyckad kväll. Min mamma och broder skulle följa med på dansen så när jag gjort mig klar hemma styrde jag iväg för att hämta dom. Fika hade mamma gjort och mitt bord tog jag med mig så vi kunde sitta ute i denna fina folkpark och fika i pausen. Rullade iväg och tankade sedan var vi på väg nästa Degerfors och vi svängde in i parken och det var ljuvligt då jag klev ut ur bilen och hörde fåglarna kvittra och solen var framme och värmde. Publiken strömmade till i stora klungor kom de och betalade entré till Manne som var på sitt vanliga skojfriska härliga humör. Stunden senare kom så grabbarna Conny Hedin var lika glad över att se oss och även Ola och Christoffer med så där låt oss börja. En sista koll en blinkning en Å två tre, fyr så räknade Christoffer in till kvällens första dans. Lugnt men likt en getingsvärm attackerade dansparen dansgolvet. Sitter här i regnet sjöng Ola med sin fina ljuva stämma.

 
 

Riktigt mycket folk från start det bådade gott och en rejäl kraftig applåd fick Hedins av publiken. Tusen, tusen tack kära ni och varmt välkomna till denna mycket fina kväll ja vädret är med oss och till Degerfors. Vi ska öka på farten en aning så började Till mitt eget blue Hawaii. Lite Elvis kom i form av All shook up. Nu var det igång på riktigt härligt tack sade Ola. Här i Degerfors spelar man efter regeln fyra moderna sedan en gammal och det bjöds på en Trolleboschottis och dansgolvet fylldes åter. En äldre dam klappade och gjorde tummen upp till Conny för hans sätt att framföra och spela. Dragspelet fick tala även i låt nummer två. Något av det finaste med Hedins är Conny Hedin de stunder under en danskväll då han tar fram sin trumpet och blåser så vackert. Vackert blåste han i Forever and ever.

 
 

Christoffer Olofsson heter killen bakom trummorna han tog ton i Om änglar finns så var det bugg som gällde. Detta var en väldigt fin danskväll ett par som dansade förbi mig frågade blir det några bilder ikväll som vi får titta på sedan. Ja såklart och sedan det är på min fotosida Mickezfotosida på facebook eller på sidan danslogen. Jag mådde förträffligt gott med dessa grabbar på scenen som spred och spelade så härlig fin dansmusik. Du vinner igen sen kom pariserpolka av bara farten det märks vad populära och omtyckta dessa grabbar är av danspubliken. Sänd inga rosor mer är en väldigt fin låt som kom innan Conny förklarade att de nu minsann skulle spela kaffevalsen och sedan gå iväg och dricka kaffe. Många drog sig mot serveringen en del för att packa upp sitt medhavda fika så underbart att sitta ute i denna vackra fina folkpark och dricka kaffe. TACK mamma för det goda fikat du fixat. Satt och bara njöt innan det var dags att skruva isär bordet packa in allt för nu väntade andra halvleken av denna danskväll.

 
 

Ja gott folk då var vi mätta och belåtna efter lite gott fika och kaffe. Senorita och det regnar mot mitt fönster fick inleda den andra halvan av denna fina danskväll. Lugnt fint gled dasnparen fram över dansgolvet. Så härligt att blicka ut se ett hav av människor som bara njuter och trivs. Stopp stanna upp kom i en raslig fart. Titelspåret på deras senaste skiva bjöd dom på För alla åren som har gått. Christoffer klämde i med Tre goda skäl denna Streaplers rökare. En dam bytte bort sin man mot en annan för att dansa. Okej nu ska vi spela en hambo talade Conny om för publiken så började Fattig bondräng. Alla var med på noterna applåder i massor till Hedins. Vi ska spela en låt vi fått på begäran och ja den heter Främling följd av Oh mein papa en stor stund och så gott att höra denna fina låt även ikväll. Spelar man i ett dansband ska man kunna spela Främling. Om du vågar och vill fick öka på farten en aning i dansen efter. Vädret var så fint hela kvällen vi smög oss iväg min broder och jag tog lite kort som vi alltid brukar göra. Nu skulle jag få min favoritlåt Conny tog fram trumpeten och blåste så fint i Pocare Ana jag fick en rysning genom hela min kropp. Så stort så vackert Vår stund på jorden sjöng Conny efteråt och alla bara log. Publiken stod och gav herr Hedin så rejäla applåder och han bara log detta värmde med säkerhet gott i hans hjärta. De var inte för bannade med förbannad hette nästa låt. Nu var vi på väg mot slutet av denna mycket fina danskväll i Degerfors folkpark. Ja klockan går fort då man har trevligt och kul tillsammans vi är framme vid kvällens sista dans. Vi vill tacka alla er som kom ikväll och dansade till oss i Hedins. Detta blev en fantastisk fin kväll Vi ska avsluta med Störst av allt är ändå kärleken sedan lite instrumentalt i en låt som heter Yours från senaste skivan är dessa låtar. Ja vi hinner nog en liten snabbis på slutet då vi har lite tid kvar sade Conny. Publiken gav en rejäl applåd tillbaka. Lite snack med grabbarna så tackade vi Manne och personalen och styrde sakta hemåt i kvällen efter en väldigt fin danskväll.  Tack för allt.

Fridens Mikael.

Kommentera här: