En ros vill jag ge, en tanke till dig

Var nu väldigt längesen jag skrev en ny dikt men knåpade ihop en ikväll... Den handlar om en speciell person som jag inte tänker nämna vid namn men du vet vem du är...

En ros vill jag ge, en tanke till dig

Alla fina brev som du genom åren till mig skrivit har jag sparat i en liten låda på min vind och när ljuset brunnit ut ska jag damma av lådan och läsa några av dina fina rader. Det börjar så här kära du här sitter jag i min ensamhet och skriver dessa rader i ett brev till dig min älskade vän vill samtidigt tacka för senast P.s hör av mig snart igen. Jag sitter och fyller livet med värmen från din kram du gav mig sist vi sågs min vän. En ros vill jag ge en tanke vill jag sända till dig i ett brev med fina frimärken på.

Går i sanden på stranden med din hand så ömt nära min i månens sken vill jag stå och ge dig kramen. När jag sitter och skriver dig ett svar vill jag minnas de fina stunder som du gav mig sist vi sågs. Avslutar brevet med orden vi ses igen någon gång någonstans min älskade. En ros vill jag ge en tanke vill jag sända till dig för att visa att jag om dig bryr mig om. En i min hand jag fått ett nytt brev från dig med de allra finaste rader Tänker så på dig och hopps vi snart kan träffas igen kram din vän.

Går min egen väg för att söka lycka tillsammans med den finaste som finns. Sätter mig ner och skriver ett svar på ditt brev att allt är bra att jag på dig tänker och avslutar med att lova att vi snart ska åter träffas du och jag. För då ska jag ge dig en ros och du ska åter få en kram.

Mikael Redman 2016-03-26.
 
 

Kommentera här: