Påskafton, Foto tur och en härlig hockeymatch!

 
 

Dagarna går så rasande fort nu tycker jag redan påskafton fast påsken är väldigt tidig i år. Mamma ville bjuda hem mig på lite påsk mat det är ju alltid trevligt svarade direkt att Södertälje spelar match men visst mat ska jag hinna med. Vaknade redan vid sex på morgonen steg upp och bara njöt av solen som steg upp högt på himlen. Öppnade min balkongdörr steg ut och njöt av den värmande solen. Funderade att det minsann fick bli en liten tur ut och fotografera broder ringde och ville följa med så vi drog iväg.

 
 

Åkte hem och hämtade honom sedan bar det ut. Till ett fint kapell som heter Östervik. Vi gick på blåasippa jakt där men fann knappt inga blåsippor tyvärr. Tog en massa fina bilder till min fotosida på FB samt min blogg.

 
 

Styrde vidare ut till Gustavsvik där det legat en gammal herrgård men som brann ner 1967. Det finns två flyglar och en av dom vill tydligen Ernst renovera i sommar får se vad som händer med det då. Tog lite bilder där och gjorde även en liten videohälsning till alla mina följare och vänner på instagram. Det är en trevlig sida där lägger jag ut bilder på mig själv i alla dess miljöer och saker jag gör men också mycket fina naturbilder. Tog lite bilder blev så nöjd med resultatet.

 
 

Åkte sedan vidare och stannade vid ett gammal skol och postmuseum som dessutom är en bygdegård. Tog där de sista bilderna kände oss ganska nöjda med alla de bilder som vi fotograferat. Nu var det dags att rulla hemåt för att äta mat men först ett stop för att köpa tidningen och en glass så gott det smakade med en glass. Efter att den slunkit ner så styrde jag hemåt nu var tiden inne för mat. Tog de sista bilderna gjorde en kort hälsning till med min mobil till alla vänner och följare på Instagram. När så det var gjort rullade vi vidare mot ett gammalt skol och postmuseum ute i Sunnäs som det heter parkerade och tog lite bilder även där. Åkte sedan vidare till Stolpen ja så heter det där kiosken o macken ligger där blev det ett stop vart så glassugen så en Tip top sedan tidningen innan det bar hemåt.

 
 

Nu skulle det vankas påsk mat sedan lite kaffe på maten innan ishockeyn skulle ta vid. Södertälje är ju mitt stora favoritlag sedan tio års ålder de skulle spela en viktig bortamatch mot Sundsvall. Maten var fantastisk god när den var uppäten bryggde jag på kaffe. Med en kaka till blev det kaffe nu var jag så laddad för matchen och vilken början SSK öste på direkt i första perioden. Inga mål men vilken dominans de var så överlägsna och spelade ut fullständigt. 0-0 stod sig i periodpausen tänkte att Sundsvall lär komma ut som ett annat lag. I inledningen på den andra perioden fick Sundsvall en av få chanser och satte dit pucken 1-0 något oförtjänt men så här funkar ishockey. SSK gav aldrig upp utan fortsatte sin anstormning och 1-1 kom väldigt snyggt likaså 1-2 nu var det bara att gasa och ösa på framåt. Höglund och lagkapten Johan Skinnars hjälptes åt och så 1-3 kom så även 1-4 som blev slutresultatet vilken härlig match. Åter visar Södertälje spelarna stort hjärta på isen ett krigarhjärta. På läktaren var det vild glädje bland alla tillresta SSK supporters som åkt buss i flera timmar för att heja på sitt lag. Stärkta av segern åkte jag och handlade lite mat för att sedan hemma bänka mig och se Leksand utjämna till 2-2 i matchserien mot Modo i kvalet till SHL. Vilken härlig påskafton det blev så himla nöjd då jag kröp ner i min säng för att sova. På tisdag fortsätter kvalet för Södertäljes del hemmamatch mot Borlänge seger där samtidigt som Troja Ljungby slår Sundsvall då är VI då är Södertälje sportklubb tillbaka i hockeyallsvenskan ja det är mycket att se fram emot.

 
 

Fridens Mikael.

Kommentera här: