Varmt en av de bästa danskvällarna nånsin med Fernandoz i Upperudslogen

 

Att finna ord kan ibland vara svårt hur mycket man än försöker. Men denna lördag var helt magisk och förtrollande. Det är i Värmland det händer det är där det sker. Nu var det åter dags för en danskväll vid denna Sveriges vackraste dansloge Upperudslogen i Värmländska Molkom. Vädret denna lördag var förtrollande så gudomligt vackert och fint. Jag steg upp och kände mig så himla glad och lycklig i hela min kropp och själ. Efter en god kopp kaffe så rullade dagen vidare. Åkte hem till mina föräldrar för att äta middag vilket smakade mycket gott kaffe i bersån sedan hem och börja förbereda göra mig klar för dansen. Duschade strök skjortan och klädde upp mig fick bli min nya fina kortärmade skjorta. Sedan rullade jag och broder iväg.

 
 
 

Vägen till logen har jag kört så många gånger men tycker det är lika vackert och fint var gång jag kör där. Ett kort stopp för att tanka lite så var vi åter på rull. In framför logen styrde jag och där stod en hel del husbilar och husvagnar uppställda detta bådar gott tänkte jag. Vädret var verkligen med oss så underbart varmt och härligt vilken kväll detta kommer tänkte jag. Vi steg in och hälsade på Annette som är arrangör och som vi tycker så mycket om dessutom hjälper vi henne en hel del. Tjenare grabbar vill ni ha kaffe ja gärna svarade vi ja broder han är inte vuxen än han dricker Fanta. Kaffe och en kaka innan dansen är helt gudomligt.

 
 

Klockan drog sig mot åtta och utanför var det kö till entrén gott, gott tänkte jag. Anders Nordlund och de övriga grabbarna i Fernandoz Kalle , Thomas och Simon hade redan kört igång kvällens första dans. Lugnt och fint inledde dom med innan En dag den sommaren tog vid en låt Anders varit med och skrivit. Hej på er allesammans så underbart vilken kväll vi har framför oss varmt välkomna hit till Upperudslogen denna underbara sommarkväll. Sade Anders vi ska öka på farten en aning Det är dej jag tänker på sedan tar vi Bara om du vill. Nu bytte en del dansstil från foxtrott till bugg.

 
 

Svetten lackade i pannan och det var en sådan underbar kväll. Ja bara om du vill så kan jag finna lyckan min vän bara om du vill så ger jag kärleken sjöng Anders med så inlevelse och stark övertygelse. Publiken stod på dansgolvet och många var de och klappade i händerna. En av mina absoluta favoritlåtar med Fernandoz kom sedan Den allra första gång Thomas satt bakom sina trummor och bara njöt av att se alla dansa förbi framför honom. Simon Åhs är nykomlingen i bandet han kommer från dansbandet Sandins och han stod så säkert bakom sin klaviatur och spelade. Vi ska bjuda på en låt från senaste platta Country classics här kommer en country goding Close up the honky tonk. Det är en riktig skön goding countrymusik ligger så varmt om mitt hjärta. Efter Honolulu kom så Guld och gröna skogar som verkligen på något sätt är Värmland.

 
 

Jag gick ut och slog mig ner wow vilken kväll vi fick. Jag har lyssnat på Fernandoz sedan 94 och så här bra har jag nog aldrig hört de förut. Som en sommarvind lugnade ner tempot och folk omfamnade varandra och kramades ute på dansgolvet. Älska mig fortsatte i samma stil. Anders Nordlund är en av Sveriges genom tidernas största sångare i denna gren. Six days on the road kom nu och det var åter en country goding. Så var det dags för Simon att ta ett kliv ut på scenen och bjuda på The lion sleeps tonight en fantastisk version gjorde han av låten till publikens vilda glädje. Det bjöds på så många fina låtar däremellan en hel del fartfyllda bugglåtar. Rosegarden innan det blev dags för gammaldans precis innan pausen. En schottis och en hambo klämde dom i med. Nu gott folk går vi och dricker kaffe manade Anders publiken.

 
 

Annette hade som vanligt fixat så enormt goda mackor och gott fika vi slog oss ner och åt utsökt man blir rörd ända in i själen då man ser vilket mottagande man får vid logen. Oj ska vi få mera sade Anders ödmjukt ja detta är det bästa stället. Sedan var det åter dags att börja spela En gata utan namn inledde andra setet för kvällen. Solen gick långsamt ner och denna kväll var så förtrollande. Jag fick sådana rysningar när de spelade så underbart många, många var fram till mig vilken kväll vad underbart vad fantastiskt Fernandoz spelar. Vem ska älska dej sen kom nu en lugn mycket fin låt innan När ett hjärta har älskat. Kalle med hatten tog på sig saxofonen och blåste så fint för alla. Vi ska nu öka på farten lite sade Anders Fina Stina sedan hämtar vi en låt från Jigs Robert Romeo. Sån fart det svängde överallt. Såg en flicka som buggade med ett sådant varmt underbart leende det var bland det finaste jag sett. Lite blygsam som jag är vågade inte jag gå fram och säga något till henne. Simon Åhs bjöd på en fantastisk låt från sextio talet Silence is golden den är så rysligt vacker och finstämd. Far och son i okänt land en låt från Norge kom sedan där fick Kalle visa vilken duktig saxofon spelare han är. Ett äldre danspar gled fram och tog Kalle i hand underbart spelat och blåst. Denna underbara kvällbörjade så sakta lida mot sitt slut Vi har pensionerat denna låt men speciellt för er och för Mikael ska vi bjuda på och spela Främling jag nöp mig i armen. Kanske log hon mot sin bild i spegeln inledde Anders så tryggt så vackert som bara han kan. Alla sjöng med och dansgolvet var full packat av folk.

 
 

Efter sista tonen stod alla och bara klappade hårt i händerna. Handflatorna emot varandra tusen, tusen tack ni har varit helt underbara vilken kväll vi tillsammans fått sade Anders. Kära publik vi vill rikta ett stort tack till Annette denna underbara kvinna som förser oss med så mycket gott. Ge henne och personalen den största applåden publiken ville inte sluta applådera. Jag rös i hela kroppen så började sista dansen men efteråt stod danspubliken och klappade våldsamt hårdare och hårdare i händerna. Vill ni ha en till frågade Anders ja skrek alla. Okej ni ska få en lugn sista dans så sjöng han Bridge over trouble water då bast det lite för mig det var så vackert och fint. Denna danskväll är helt klart årets bästa danskväl. Vi snackade lite med grabbarna tackade sedan för oss. Högt stod fullmånen i all sin glans. Vilken kväll vi fått jag var så glad då jag körde hemåt. TACK Annette och Fernandoz. Jag älskar er.

&nsp; &nsp; Fridens Mikael. 

Kommentera här: