Utställning och vernissage för utställningen Vi är Camp Nova

 
 

Camp Nova är en daglig verksamhet inom Kristinehamns kommun som varit verksam och funnits i fyra års tid. Inom verksamheten ryms olika grupper och till denna utställning är det media gruppen och tillverket som haft ett sammarbete. Här får deltagarna möjlighet att uttrycka sig i både färg och form utifrån sina egna förutsättningar. Har jag lite på håll se det fantastiskt fina arbete deltagarna lagt ner på dessa verk till utställningen. Lite har man varit med och hjälpt till. Nu var det så dags för vernissage.

 
 

Jag och broder tog oss en skön cykeltur ner till stan för att kika på detta. Först spanade vi in paraden för att fira Drottning Christina och Kr5istinehamn 375 år som vår stad fyller i år. Sedan promenerade vi ner till galleri Vågen där hade det redan kommit mycket folk vilket jag gladde mig åt och självklart med alla deltagare som varit med och gjort verk till utställningen. Först när vi kom in var där ett par tavlor med typ blyerts skisser de är så fantastiska och något av det finaste jag sett. Många fina tavlor som deltagarna målat efter sina egna idéer och huvud. På väggen hängde en stor tavla som en kille målat jag har sett när han häll på och målade tavlan. Det är helt fantastisk med ett djup som är magiskt att titta in och ner i.

 
 

En deltagare visade glatt fina tavlor med svartvita foton som de varit och fotograferat i Björnhammar och vid gamla Strömtorps skolan. De här bilderna tog vi precis innan de började riva fortsatte han. Det bjöds på snacks och cider till besökarna. Vi tog ett sista varv några bilder så jag kunde få till detta blogg inlägg. Nöjda gick vi vidare för att fota lite denna fina höstdag sedan ta en fika på Sockerslottet som är ett fantastiskt mysigt ställe att fika på här i Kristinehamn det kan jag varmt rekommendera.

 
 

Fridens Mikael. 

Kommentera här: