Fredag den femtonde

 
 

Fredag den femtonde är inget märkvärdigt mer än att det var den femtonde september. Vädret var strålade soligt och fint och efter en hel dags teater träning så var det dags för mig att ta en tur ut för att fotografera. Jag bestämde mig först för en tur upp till vår fina hembygdsgård sagt och gjort så fick det bli. Så skönt att promenera runt i dessa fina omgivningar med kameran i högsta hugg. Hittade som alltid en hel del fint att föreviga på bild. Det var så skönt väder så soligt och varmt det lilla vattenfallet hamnade med på bilden innan jag stannade till vid en fin liten vagn med hjul där de så fint planterat blommor. Solen låg på och lyste upp så fint så jag tog en massa bilder i olika vinklar på blommorna. Riktigt fina bilder blev det och nöjd satte jag mig i bilen och styrde vidare på min färd.

 
 

Färden gick vidare söder om Kristinehamn ner till Hults sommarhem som ligger så fint invid Vänerns strand. Där gick jag runt och tog en himla massa bilder vädret var strålande vackert. Solen värmde mig så gott där jag satt på en bänk på bryggan och funderade på livets olika ting.

 
 

Där satt jag kvar så länge innan jag reste mig för att ta lite fler bilder. Solen var på väg ner och molnen hade flutit ihop så häftigt. Jag tog en massa bilder i olika vinklar och hörn där jag stod. Solen gick ner och färgade himlen så vacker och fin.

 
 
Det är dessa stunder som är så gott för själen och kroppen. Att åka ut med kameran i högsta hugg. Sedan ta en skön promenad vid vattnet och fotografera är hur skönt som helst. Solen hade gått ner och en svag isande vind svepte fram då kände jag mig nöjd med min lilla tur och alla de bilder som jag fotograferat. Så jag styrde hemåt in i värmen. 

Kommentera här: