Molly Sandén

 

I många års tid har jag alltid beundrat sångerskan och artisten Molly Sandén. Hon är en ung begåvad klok tjej med skinn på näsan ett väldigt klokt tänkande också. Hon har de senaste åren stått upp för och tagit ställning mot några av vårt samhälle viktigaste frågor. Det är såsom utseendefixering och mobbning men också alla människors lika rätt och värde. Hon har på många sätt för många unga människor blivit lite av en förebild. Två gånger har jag haft förmånen att träffa och höra denna tjej sjunga.

 

 
 

Första gången var här i stan på ICA Maxi där hon gjorde ett uppträdande. Men något av det finaste var en allsångskväll i Mariebergsskogen Karlstad där temat var Ted Gärdestad med där var också Jona Boding och Mikael Samuelsson. Det var en mycket fin allsångskväll. Men det var då det där nu är det nutid och ett helt annat läge.

 

 
 

Blev så glad att Molly skulle vara lördagens muskunderhållning i Nyhetsmorgon. Där hon skulle sjunga och framföra sin nya singel och låt ”Rygg mot rygg” Det som gläder mycket är att hon åter valt att gå tillbaka och sjunga skriva musik på svenska. Denna låten älskade jag direkt när jag hörde den första gången perfekt tempo och sväng i låten. Ser med spänning fram emot fler låtar av Molly på svenska.

 

 
 

Sitta och lyssna se henne sitta i tv soffan med Jesper och prata är fint. Det är så mycket kloka ord och tankar som kommer ur hennes mun och från hjärtat. Hon pratade så klokt om denna hets att allt måste se så perfekt ut. Till och med salladen måste se perfekt ut som du äter. Det är nu ett antal år sedan första gången jag hörde talas om Molly Sandén. Hon kom trea i junior eurovision song contest 2006 hon har deltagit i melodifestivalen bland annat. Sedan har hon medverkat på Diggilooturnén varit med i tv i programmet Så ska det låta. Hon har hunnit med så enormt mycket i sin karriär redan. Hon har på ett fantastiskt sätt varit öppen med sin sjukdom diabetes som hon drabbades av. Det är en otroligt ödmjuk och fin artist och sångerska som jag hoppas vi alla får ha glädjen av att höra mycket av under många år framåt. Själv hoppas jag snart återfå komma ut och lyssna på denna tjej. Bilderna till detta inlägg har jag fotograferat av från tv skärmen. Lägger med hennes låt från NYhetsmorgon samt låtar från Allsången i Karlstad som var 2009. 

 

Fridens Mikael.

 

 

 

Kommentera här: