Naturreservatet Linsön en fin foto tur

 
 

Vädret hela påskhelgen har varit helt underbart här i Kristinehamn väldigt fina dagar. Så jag bestämde mig för att göra mig en tur ut för att fotografera. Funderade och bestämde mig för att ta en tur söder om stan ner till ett naturreservat som heter Linsön. Så jag gjorde i ordning lite matsäck några smörgåsar och lite kakor åkte med sedan bryggde jag på kaffe.

 
 

En sista koll allt var nerpackat så rullade jag iväg med bilen. Så underbart väder petade in en skiva i bilstereon med country musik på vilket var underbart att lyssna på. Ut på vägen här kommer jag igen. Rullade framåt och svängde sedan av gjorde ett kort stop vid en fin liten vacker kyrka som heter Visnums K:A tog lite bilder där innan jag åkte vidare.

 
 

Styrde ut på vägen och ner mot Visnum Kils hembygdsgård först sedan kyrkan innan jag skulle anlända till Linsön. Gick runt vid hembygdsgården och tog en massa fina bilder innan jag nöjt rullade vidare ner till kyrkan för att ta lite bilder där med. Hällde upp en kopp kaffe och bara njöt i vårsolen som värmde så gott.

 
 

In i bilen och sista biten gick ner till naturreservatet Linsön. Parkerade och tog direkt lite bilder då jag steg ut. Det är en sån idyll och fin natur där att vandra runt ibland tycker jag. Hade även handlat med så jag kunde grilla lite korv på plats. Det finns en stor stuga som man kan låna och gå in i och äta sin medhavda matsäck eller grilla i en öppen spis. Vill man kan man också sova över i stugan.

 
 

Tog en kort paus lite vätskepåfyllning innan jag började promenera iväg för att ta bilder. Fåglarna kvittrade och solen stod så högt på himlen och värmde så gott. Jag gick runt och runt och knäppte av tog en massa bilder. Stannade till och gjorde en liten videoblogg innan jag fortsatte ta bilder.

 
 

Gick sedan tillbaka och plockade fram mina grejer som jag gömt undan. Tog en kopp kaffe till innan jag gjorde fyr och fick igång en brasa så gott och mysigt. Elden sprakade och jag började så grilla korv det var riktigt gott och skönt. Satt där och njöt av denna fina dag som nu började övergå till kväll och solen var sakta långsamt på väg ner. Då plockade jag ihop allt släckte elden ordentligt och började vandra mot bilen. Sedan styrde jag hem nöjd och belåten där.

 
 
Fridens Mikael. 

Kommentera här: