Foto tur till Kummelöns naturreservat

 
 

I lördags blev jag chockad och lite smått förvånad något stort och gult bländade mig då jag drog upp mina persienner hemma ja det var solen. Det var inte direkt igår som vi hade sol här i Kristinehamn där jag bor men fint väder var det. Bestämde mig snabbt för att ta mig en tur ut och fotografera. Hade fyllt i Stryktipset sedan bryggt på kaffe så susade jag iväg mot Ölme och Kummelön.

 
 

Lite kort fakta om Kummelöns naturreservat från hemsidan Visitvärmland.se

Kummelön är kanske länets mest populära naturreservat med bland annat ekar och lindar av imponerande storlek. De gamla ekarna erbjuder boplats för flera fågelarter. Kummelöns vårflora med vitsippor och blåsippor är imponerande. 
Promenera bland betande får i ett ålderdomligt haglandskap som utgörs av flera hundra år gamla ekar och lindar och en busk- och örtvegetation, delvis ovanlig för landskapet. Det finns en raststuga och en utsiktsplats med god utsikt över Ölmeviken, 
en av länets bästa fågellokaler. Eldstad saknas utomhus men däremot finns öppen spis i stugan, här kan man grilla korv.

 
 

Hade varit och tankat bilen så det behövde jag inte bekymra mig om. Fram kom jag och parkerade bilen och vilket underbart väder. Steg ur bilen tog direkt lite bilder innan jag lastade ut min ryggsäck med fikat i och kaffet sedan stativet till kameran så var jag på väg.

 
 

Promenerade runt i denna fantastiska natur bland alla dessa träd och bara njöt av solen som värmde så gott. Tog fram stativet kopplade och satte ihop allt skulle ta lite nya bilder på mig själv till min blogg, Facebook samt foto sida på Facebook. Det blev riktigt bra bilder eller bilder som jag kunde känna mig nöjd med.

 
 

Tog en massa bilder där jag promenerade runt och bara njöt av denna fina natur och dess omgivningar. Stannade till plockade fram min kaffetermos för nu var jag rejält kaffesugen. Passade på att göra en liten videoblogg där jag stod högst uppe på en kulle eller ett litet berg med en fantastisk utsikt över Ölmeviken. Tog en kopp kaffe till innan jag började plocka ihop och promenera sakta tillbaka mot bilen för nu hade det börjat skymma ute. Tog de sista bilderna innan jag var nöjd med denna lilla fina tur. Rullade in bilen i garaget hemma vilket kändes så skönt.

 
 

Fridens Mikael. 

Kommentarer:

1 Tony:

Ser jättefint ut! Dit får det bli en tur i vår.

Svar: Det är väldigt fint där ute.
Mvh Mikael.
Mikael

Kommentera här: