Årsberättelse 2017 vad hände, vad gjorde jag förra året

JANUARI

Tänkte som jag alltid brukar göra varje år i min blogg skriva och författa ihop en årsberättelse i korta eller långa drag månad för månad vad jag gjorde vad som hände. Brukar lite skämtsamt säga att jag avslutar året och börjar det nya året med en danskväll i och med att jag de senaste åren åkt till Brunnsparken i Örebro och firat in det nya året. Men året skulle börjas med en traditon som jag haft sedan jag var väldigt liten i alla år har jag suttit som klistrad och bänkad framför tv:n på nyårsdagen allt för att se en film som heter Ivanhoe. Det är en tradition en stund som är så helig för mig jag kan alla repliker och när han kommer i tornerspelen och sedan blir skadad.  Ja resten är sedan historia. Skulle börja på trettondags afton med en danskväll till underbara Casanovas som spelade upp på hemmaplan Kristinehamns Conference Center var platsen. Underbara Henrik Sethsson är sångare i casanovas ja hela bandet är så underbara att spela vilket drag vilken start på detta nya år. Gjorde mig en foto tur söder om Kristinehamn där jag bor. Jag hade fått nys om ett gammalt stationshus som ligger på en plats som heter Värmlands Säby hade frågat en arbetskamrat och hon beskrev vägen hur jag skulle köra dit. Jag åkte ner och hittade rätt direkt tog en hel del fina bilder där innan jag rullade vidare ner till ett naturreservat där jag fotade lite fler bilder.

 

Jag räknade ihop antal danskvällar som jag var ute på under 2016 och det blev runt sextio stycken med andra ord ganska många valde ut danskvällen i Degerfors folkpark med Holens som årets finaste. De blev glatt överraskade när de nåddes av beskedet. En tur med broder ner till Mariestad blev det också på ett möte inför Den stora folkparksdansen som äger rum i augusti månad. Men inför en festival är det mycket planering och logistik som ska fixas runt omkring. Hedins Conny, Ola och Christoffer bjöd på en väldigt fin danskväll i Storfors Kulturhus. Conny Hedin är en mästare med sin trumpet och så spelade de alltid för mig en låt vid namn Pocare Ana.

 
 

FEBRUARI

Så knackade februari månad på. Till Storfors vi susade och drog på dans där stod de duktiga älskade pojkarna i Matz Rogers från Sunne och som alltid levererade dansmusik i världsklass. De här pojkarna har en speciell plats i mitt hjärta det låter riktigt bra när de spelar upp men framförallt så hade herrarna Ulf Gullbrand och Roger Andersson som spelar saxofon samtidigt dubbla saxar. Vilången åkte jag till denna fina sjö och fotograferade en hel del. Mastmagasinet heter en restaurang och krog här i Kristinehamn där skulle det bli konsert med min stora idol Thomas Di leva. När jag fick vetskap och se detta var jag snabb att boka två biljetter en till mig och en till min broder.  Samma kväll var min stora favoritlag Södertälje sportklubb i Karlskoga för att spela match mot BIK. Jag valde Di Leva och vilken konsert jag rörs där jag stod. Efteråt köpte jag hans senaste cd som han signerade åt mig.

 

Kristinehamns innebandyförenings damlag skulle spela kvalmatch till division ett men det blev förlust för tjejerna. Örebro for vi på en härlig danskväll non stopp där Bob Stevens och Skåningarna bjöd upp i vad som kallades en Skånsk dansafton. Det blev en härlig danskväll med två bra orkestrar allt avslutades så fint med att de tillsammans spelade Hasse Anderssons megahit Guld och gröna skogar. Lite fler foton fotograferade jag.

 
 

MARS

Så kom då mars månad och knackade på. Åter bar det iväg till Storfors Kulturhus och en danskväll denna gång med Sandins från Karlstad med Jonny som i över imponerande trettio år drivit denna orkester. Hans förtjusande dotter Kessy sjunger med en sådan utstrålning och värme. Daniel Högå är en mästare på att blåsa saxofon. Som alltid en fantastisk fin danskväll. Ännu mer Storfors Holens stannade till och packade upp och bjöd på dansen med den äran så himla fint och bra som alltid var där en stor trogen danspublik och dansade. Monika bara njöt där hon blickade ut över alla danspar som gled fram på dansgolvet.

 

Vi i bordtennisföreningen arrangerade KBTF Poolen i stora hallen i Brogårdshallen här i Kristinehamn. Det blev ett stort deltagarantal och ett så lyckat arrangemang som vi rodde i land och hamn. Vårt duktiga A lag spelade kval till division ett men det gick inte så bra vi förlorade men sedan längre fram ändå få en friplats som vi tackade ja till. Streaplers spelade upp i Forshaga och det var ett full packat dansgolv så gungade när det drog igång sin svängiga dansmusik. Det blev som alltid en underbar danskväll med Streaplers med mycket folk. Karlskoga drog vi till broder och jag på en liten loppis runda för att förhoppningsvis fynda lite vilket vi lyckades med det blev lite frimärken och skivor. Slank även in på frimärkets dag som Karlskogas filatelistförening anordnade. Oscar Gustavsson på vår lokatidning Nya Kristinehamns posten en utmärkt sport reporter ringde mig en dag då jag var på väg hem från jobbet gatt överraskad blev jag. Han berättade att det fanns något i Sverige som hette Supportens dag det var mer än vad jag visste. Han berättade kort vad det rörde sig om jag satt och funderade på några äkta supportrar och tänkte på dig och din bror Markus. Sagt och gjort samma kväll träffades vi nere på tidningen och satt över en timme och pratade om vårt stora favoritlag i fotboll IFK Ölme. Dagen efter träffades vi ute på Ölme IP för att ta lite bilder och det blev ett bra fint reportage i tidningen.  Min stora, stora idol lämnade jordelivet Sven – Erik Magnusson det gjorde ont i själen. Sedan var det dags att byta månad.

 
 

APRIL

April knackade på dörren och tog bort mars från almanackan. Vi skulle med vårt duktiga A-lag spela kval till division ett i bordtennisen. Vi hade fått en liten fördel att spela på hemmaplan Lekstorps IF skulle svara för motståndet. Det blev en på förhand svår match där Lekstorp blev för svåra för oss och de gick segrande och tog så klivet upp till division ett. Det skulle visa sig att vi skulle få en friplats och även ta steget upp till division ett. Det blev åter en väldigt fin foto tur till ett naturreservat för att ta bilder och vädret var väldigt fint. Åkte till Storfors där damerna spelade kvartsfinal mot Arvika BTK och det var mycket folk i sporthallen och ett bra drag på läktarna publiken var verkligen med på noterna. Storfors vann och avancerade till semifinal.

 

Länsdans hade vi i Kristinehamn för de handikappade dessa danser är så mycket hjärta och värme så enormt mycket glädje. Alvenfors svarade för musiken till allas vilda glädje. Kjell Dahls från Katrineholm avslutade säsongen i Storfors det var som vanligt mycket folk där som dansade loss. Stort TACK till Sven, Kerstin och Olle som gör dessa kvällar så trivsamma. Claes Lövgrens bjöd och spelade upp till dans i Forshaga folkets hus en trevlig kväll blev det med fina Claes vid mikrofonen. Långfredagen är en tradition här i Kristinehamn då är det motorcykelpremiär då åker en massa motorcyklar i en kortege genom stan sedan vidare upp till Filipstad därifrån till Karlstad och tillbaka till stan. Men jag och många med mig fick säkert en stor chock när man vaknade utan var det fullt med snö det var ett rejält snöoväder marken var vit överallt. Valborg firade jag uppe i bygdegården i Kväggeshyttan först med en basa nere vid kanalen och bryggan. Sedan promenerade man upp till bygdegården där gruppen Botvids busar underhöll och de är så enormt duktiga. Mycket folk var på plats vilket var trevligt.  Semester tog jag en dag för att ta med mig mamma och åka till Brunnsparken i Örebro på eftermiddags dans till våra stora favoriter Matz Rogers. Nu vänder vi bland byter månad.

 
 

MAJ

Maj, maj måne brukar man skämtsamt säga. Första maj är en tradition då är det skivmässa i Björneborgs folkets hus en mil utanför Kristinehamn. De kommer från när och fjärran både säljare och besökare dessa mässor är alltid välbesökta så även denna gång. Köpte en del skivor som jag inte hade det blev lite blandad musik både dansband, country också hårdrocksmusik fick plats. Danshallen Karlskoga är ett rätt så nytt danställe dit åkte jag och broder då Streaplers skulle spela upp till dansen. Tyvärr kom det inte så mycket folk som vi och säkert Streaplers hade hoppats på men de som kom de höll igång från första till sista dansen. Streaplers är ju mina största idoler bland alla band. SM final blev det för Storfors duktiga bordtennisdamer tyvärr blev det förlust mot Eslöv.

En tur upp till Vilången tog jag mig jag har ett ställe där som jag brukar åka till där kan jag koppla av med en god bok och en kopp kaffe vid vattnet. Holens inledde säsongen för PRO dansen vid Upperudslogen det kom väldigt mycket folk och skapade en härlig stämning denna fina danskväll. Veckan efter var det dags för säsongspremiär för lördagsdanserna Claes Lövgrens var första bandet ut eller Lövgrens som de nu heter. Det blev en fin premiär många glada dansare som slöt upp och gjorde kvällen riktigt fin och trivsam. Så knackade juni månad på dörren så bort med maj och in med nya månaden.

 
 

JUNI

Juni månad tog sin början med en riktig fin solig dag den första i månaden. Tog lite fina bilder på min kvällspromenad hemma vid vattnet en bit ifrån där jag bor. Nationaldagen den firar vi alltid i Filipstad denna fina lilla småstad i Östra Värmland. Vi har åkt dit i så många, många års tid för att fira den Svenska nationaldagen, svenska flaggans dag. Där börjar de tidigt på morgonen med firandet för alla åldrar. Sedan fortsätter det hela dagen på efter middagen har de alltid nån gästartist eller grupp som uppträder i år var det en tribute band som av en hyllning till ABBA. Lottakåren och kommunen bjöd på kaffe och fika på torget.

 

Fotboll blev det och derby mellan Villastadens IF:s andra lag och vårt lag IFK Ölmes andra lag. Det blev aldrig någon nerv eller spänning i matchen IFK Ölme körde fullständigt över Villastaden och vann med hela 1-6. En fin foto tur tog jag och gjorde jag till Asphyttans slussar det är en plats som jag bara älskar att åka till och fotografera vid speciellt på kvällen när det börjar skymma är det jätte fint och vackert där. Dans blev det såklart och sommarmånaderna man kan säga maj, juni, juli och augusti är det högsäsong på danserna runt om i de parker som finns kvar även danslogarna öppnar upp. Upperudslogen är av många ansedd som Sveriges vackraste dansloge den ligger så vackert belägen i Molkom med de finaste omgivningarna som omgärdar logen dit åker vi varje sommar på dans. Fernandoz rullade in och packade upp och levererade en av årets och sommarens absolut finaste danskvällar vid logen.

 

Hedins Conny, Ola och Christoffer ville inte va sämre i Degerfors folkpark bjöd de upp till en fin danskväll som drog så mycket folk. Hela parken var full med bilar ja överallt hade de parkerat denna fina sommar kväll. Midsommarafton firade vi uppe i bygdegården i Kväggeshyttan kaffe gott fika och dans kring stången för de minsta men där även de äldre hängde på. Dagen efter på midsommardagen drog vi iväg på en resa som blivit en fin tradition då vi åker till Gunnaskog utanför Arvika. Där vid Gunnevi festplats spelar Fernandoz upp helt ideellt för de handikappade och varje år kommer mer och mer folk. Detta är årets finaste och bästa spelning utbrister grabbarna i Fernandoz i kör. Karlskoga festen for vi iväg till jag och broder där skulle bland annat Hasse Andersson uppträda tillsammans med en kör som heter Kördeluxe och består av funktionshindrade människor det var SÅ mycket folk där och lyssnade. Och Hasse sjöng tillsammans med den duktiga kören sin monsterhit Guld och gröna skogar. Senare skulle också Benjamin Ingrosso uppträda men då gick vi och åt mat. Dags att riva bort bladet i almanackan nu månad på ingång.

 
 

JULI

Så var det dags för juli månad vädret så här långt var så där det kändes lite konstigt som att värmen inte ville ta fart och komma.  Det började med lite regn men lagom till det var dags att åka upp till Ransäter på dragspelsstämman sprack det upp och blev fint denna fredagskväll då vi drog iväg. Och extra kul skulle det bli att denna kväll få lyssna till Rickard Wolf som var där och skulle göra ett scenframträdande i gropa som det heter. Denne fantastiske fine konstnär som tyvärr lämnade oss för tidigt artist och skådespelare Rickard var en otroligt fin människa. Överallt var det fullt drag i bälgen med dragspelare. Dagen efter åkte vi till Upperudslogen på en fin mycket fin danskväll med Matz Bladhs i mina ögon Sveriges finaste dansorkester att spela dansmusik. Det blev en av årets bästa kvällar så blev jag och broder så totalt överraskade av Annette som är arrangör tillsammans med sin syster överraskade dom oss på scenen med att först hålla ett litet tal för att tacka oss för allt det fina jobb vi lägger ner för och med Upperudslogen allt vi skriver och för på Facebook all marknadsförening och reklam. Ni pojkar är guld värda för mig. Vi fick förutom publikens och mats Bladhs applåder en varsin tröja med texten ”Jag är guld värd”

 

Degerfors åkte vi till den tolfte juli på dans där spelade Matz Rogers Sunne pojkarna och vilken kväll det blev så mycket folk har jag nog aldrig sett i en folkpark någonsin. Och ok vilken kväll de hade till och med parkerat utanför för så mycket bilar var det. Denna kväll är en av de bästa någonsin så underbart de spelade och dubbla saxar som förgyllde kvällen. Foto tur blev det till Visnums Kil där jag gick runt och tog en massa fina bilder. Sedan var det så dags för årets semester där skulle och där gjorde jag och broder en fantastisk resa vi bokade biljetter och åkte tåg upp till Torsby längs Sveriges vackraste järnväg Fryksdalsbanan. Jag satt och rös och nästan grät av allt det fina som visade upp sig det vackra landskapet utanför tåg fönstret. Där hade vi sedan en heldag som var enorm. Så mycket fina kort vi tog denna resa ska vi göra om med bil till sommaren har vi bestämt oss för. Premiär vid Upperudslogen skulle det bli för Black Jack tyvärr valde minst sex andra arrangörer i Värmland att köra dans denna kväll så det blev lite mindre med folk. Men en trevlig danskväll så kul att åter få träffa och höra grabbarna spela.

 

Filipstad och Filibjurveckan är en mångårig tradition som vi åkt upp på i många års tid. I år var det extra kul för min vän Carina skulle följa med oss upp likaså en kompis till min bror hans pappa Folke. Det blev en fin solig eftermiddag och kväll där. Arvingarna uppträdde och bjöd på flertalat av sina hits. Ny ambassadör utsågs också och i år blev det hemmasonen och ishockeyspelaren Rasmus Asplund som utsågs. Han kommer under ett år tala väl och gott om staden Kristinehamn. Matz Rogers bjöd på dans fram till natten tog vid det var full fart hela kvällen på dansgolvet. Rudskoga ligger söder om Kristinehamn där arrangeras varje år Teknikdagarna de har jag aldrig tidigare besökt. Men jag broder och mamma åkte ner för pappa var borta med sin broder. Och hjälp vad stort det var det fanns så mycket intressant att titta på så mycket spännande att ta del av. Man fick bland annat åka en häst buss en gammal vagn med häst där man fick åka runt en tur. Det kostade tio kronor och alla pengarna skulle gå till Cancerföreningen.  Detta blev en väldigt fin dag där. Sedan fyllde jag år men det behöver vi inte säga så mycket om vi vänder bladet och byter månad.

 
 

AUGUSTI

Augusti knackade på dörren och semestern började så sakta lida mot sitt slut. Jag och min broder hade jobbat ganska mycket med affischering och marknadsföring inför och med Stora folkparksdansen som sakta började närma sig. Att arrangera en festival innebär ett stort arbete bakom som många kanske inte ser det är förberedelser av olika slag allt måste fungera och planeras in. Jag och min broder har lagt ner en stor själ och ett stort hårt arbete med festivalen. Och festivalen om vi håller oss kvar vid den blev en succé på fredagen spelade Sannex och Expanders på andra banan legenderna i Streaplers och Flamingokvintetten det var så stort att se Hasse Carlsson i Flamingo sjunga och spela. Han har ju stått sedan 1960 och sjungit alla dessa melodier. Resten av festivalen flöt på. Jag och broder hade gjort ett eget quiz med dansband som vi spelade ut så skulle de gissa vilken orkester det var.

 

Holens kom på mor och fars bröllopsdag och spelade upp till dans i Degerfors fina folkpark. Självklart hyllade de far och mor som varit gifta i över fyrtio år. En foto tur blev det också och även en tur till Örebro. Där skulle jag träffa min bästa och finaste vän Zarah och hennes man hon hade bjudit dit mig så skulle vi gå och titta på Open art som är fina konstverk runt om i stan. Det var så trevligt att träffa henne och umgås en stund tillsammans. Det blev en tur till Skänninge och deras stora marknad det var första gången jag besökte den vi åkte tillsammans med ett par bekanta det blev många mil för mig att köra men allt gick så fint och smidigt. Det var långt, långt med stånd och knallar där. Upperudslogen hade säsongsavslutning vilket alltid känns ledsamt. Mats Bergmans dessa fina pojkar skulle bjuda upp och svara för årets finaste danskväll. Det blev en väldigt fin avslutning jag och broder hade gjort en stor fin tavla som vi överraskade och gav till Annette och även hennes fina syster Marieanne fick också ett paket. Sista dansen var det så dags att stänga dörren och tacka för sig. STORT TACK för ALLT som vi fått denna sommar vid logen.  Fotboll var det också då vårt lag IFK Ölme spelat matcher för fullt.  Men nu vänder vi blad och åker till nästa månad.

 
 

SEPTEMBER

Så knackade september på dörren och ville in. Vi åkte på säsongsavslutningen för PRO dansen vid Upperudslogen. Matz Rogers skulle spela och vilken avslutning det blev det kom ett ex antal hundra till denna dans och det blev en väldigt varm fin avslutning. Jag åkte tidigare för att fotografera lite innan på vägen upp. Jag startade igång min bordtennisgrupp ”Bolltrollarna” som den heter och vänder sig till funktionshindrade. Men en måndag blev träningen inställd för de skulle fixa till golvet i hallen. Då drog jag till Forshaga på dans där Matz Rogers spelade upp och det blev en väldigt fin danskväll. Lördagsdanserna i Forshaga folkets hus hade också premiär med Lövgrens det blev en fin premiär.

 

Vi hela familjen gjorde oss en dagstur till Nora där vårt lag IFK Ölme skulle spela sista seriematchen. Det regnade då vi åkte dit men det blev ändå en trevlig tur Nora vann och måste säga grattis till de för de vann serien och spelar nästa säsong i division två så högt upp har de aldrig spelat förut. En foto tur gjorde jag till vår fina hembygdsgård sedan ner till Hults sommarhem.  Min gamla skola som jag gick på Stenstalidsskolan hade de total renoverat och det var dags för invigning. Jag och en från min träningsgrupp åkte dit och tittade vilka fina lokaler de fått eleverna och lärarna. Drog sedan ner till stan för vi skulle i bordtennisen vara med på en Street festival där många olika föreningar deltog och visade upp sig.

 

Tog mig en skön långpromenad hemma där jag bor för att fotografera lite vilket var väldigt trevligt. Det blev en skön fin kvällspromenad nere vid vattnet där jag bor. Men nu vänder vi blad och byter månad.

 
 

OKTOBER

Bort med det gamla in med en ny månad oktober knackade på. Det var skivmässa traditionsenligt i Björneborgs folkets hus de har alltid en mässa på våren och en på hösten samma datum och tid. Som alltid mycket folk som sökt sig dit både säljare och köpare. Samzons orkester från Norrköping Kimstad kom till Storfors och bjöd upp till dans det blev en väldigt fin trivsam trevlig danskväll. Sven, Kerstin och Olle var så nöjda för alla som kom. En av världens finaste människor är en tjej som bor i Karlskoga hennes namn är Åsa Karlström det är en riktig eldsjäl. För ett antal år sedan startade hon igång en fond där syftet var att samla in pengar till behövande barn i Karlskoga kommun. Syftet var att de skulle göra en sommarresa detta har växt. Hon arrangerar också galor. Där hon samlat några av sina musikervänner som helt ideellt ställer upp och spelar och sjunger.  Denna gala var precis som de andra slutslåd. Hon försöker också varje gång få en lite större gästartist som ställer upp och denna gång var det en av de mest älskade. Dansbands kungen Thorleif Thorstensson.  Till sin side kick och hjälp hade hon en gudomlig tjej vid namn Ella Granli hennes pappa Kjetil spelar trummor i Streaplers.  Ett stort TACK Åsa för denna fantastiska gala.

 

Vårt fotbollslag IFK Ölme skulle ha stor fest och fira föreningens 75 års jubileum. Det största var att en av grundarna Bengt Virén skulle medverka som hedersgäst på galan och festen. Jag har varit på många fester sade Annelie som är ordförande i Värmlands fotbollsförbund men aldrig där en förening firar 75 år och en av grundarna är kvar. Det bjöds på en fantastisk middag det delades ut en massa olika priser. IFK Ölme är ju laget i mitt och broders hjärta.  Hedins avslutade med att spela upp till dans i Storfors och likaså Matz Rogers.  Mycket folk varje gång det spelar där vilket är trevligt. Så vänder vi på bladet och byter månad.

 
 

NOVEMBER

Nu knackade november på dörren. Det blev nån enstaka solig dag men det var lätt räknade men en dag åkte jag ut och tog lite bilder. Bänkade mig vid tv:n hemma och köpte hem matchen mellan Södertälje sportklubb och Leksands IF det var fullsatt i templet (Scaniarinken) och ett sånt galet tryck på läktarna så underbart att se. För ganska många år sedan typ 20111-2012 kom jag på internet i kontakt med en flicka som heter Lina vi började chatta med varandra det ena gav det andra och 2013 åkte jag och hälsade på henne för första gången. Där och då fick jag en riktig vän en äkta vän för resten av mitt liv det var så underbart härligt.

 

Sandins bjöd upp till dans i Storfors Kulturhus de bjöd som vanligt på en fin, fin danskväll med mycket fina låtar och sången. I Kristinehamn där jag bor var det invigning för ett helt nytt museum Kristinehamns historiska med en massa gamla intressanta föremål och framförallt bilder. Detta kan jag varmt och starkt rekommendera att besöka. I Brunnsparken Örebro bjöds det på nonstop dans med två fantastiska dansband Bob Stevens från Skåne och Mats Bergmans från Nyköping. Det mest roliga var förutom att min vän Carina var med det var att jag skulle träffa min vän Jessica och hennes mamma Märta. Oj vilken underbar danskväll vi fick. Jag och min bror Markus passade på att tacka av Mats Kärlid som vid årsskiftet skulle sluta som sångare i Bob Stevens. Fantastisk dansmusik levererade bägge dessa band. Jag var uppe på dansgolvet och dansade loss provade att bugga med Jessica. Det är svårt för jag kan inte bugga medan hon kan bugga. Dagen efter kom de så till Kristinehamn de tog den vägen hem och vad roligt vi hade åkte ner till stan för att kika lite och äta middag. Jag fick även en fin julklapp en adventsljusstake TACK Jessica. Så är det åter dags att vända det sista bladet och ta min sista månaden december.

 
 

DECEMBER

Så var det så dags att öppna dörren släppa in december månad. Mamma fyllde år i slutet av november och broder fyller i början av december varpå de slog ihop sina kalas. Det blev trevligt lite lotter och en fin bok blev presenten. Dagen innan broder fyller år drog vi till Storfors Kulturhus på dans då Matz Rogers spelade upp. De tog upp min bror på scenen och hyllade honom ordentligt sedan fick han en gitarr på sig och han fick spela med och sjunga låten Främling. Jag var så stolt där jag stod och filmade och det var så många som var framme efteråt och gratulerade honom.

 

Skyltsöndag var det och de presenterade lucia kandidaterna. Sedan var det dags för en årlig tradition som är så viktig och fin julmarken uppe i bygdegården i Kväggeshyttan. Det var alltid lika trivsamt och fint och det viktigaste julgröt och skinksmörgås. Sedan snöade det lite lätt utanför så vackert jag köpte lite lotter och en fin tomte till en vän i julklapp. Min chef på jobbet Göran hade dragit ihop ett gäng och bildat ett band som de döpt till Decemberöverenskommelsen där ingick några av hans söner och två av mina arbetskamrater det blev en otroligt lyckad och trevlig kväll. Oj vilket gott drag stort TACK.

 

Gustavsvik är platsen där Ernst var och renoverade en flygel som sedan sändes på tv:n. Där ute på området var det för andra året i rad dags för julmarknad förra året kom det åtta tusen och i år vet jag ingen siffra mer än att det kom väldigt mycket folk. Det snöade och var så stämningsfullt och vackert där ute. Passade på att köpa en del julklappar till mamma där ute. I Storfors Kulturhus avslutade Holens från Vingåker hela säsongen med att spela upp till dans. Rigmor fick sin ringdans då dansen var till ända. Julafton flöt på som vanligt med firande hemma med familjen. Nu sätter jag punkt lägger år 2017 bakom mig skriver år 2018 och säger välkommen till ett nytt år med många nya möjligheter. Ja förstås och självklart ett stort Tack till dig som orkat eller som läst ända hit. Detta var min årsberättelse till min blogg i ord och bild. Ta väl hand om varandra.

 
 

Fridens Mikael. 

Kommentera här: