Morgonpromenad vid hembygdsgården i Kristinehamn

Vår fina hembygdsgård här i Kristinehamn har en speciell fantastisk intressant historia. Flertalet av byggnaderna och husen har en egen historia. Den spänner långt bak i tiden en del ända bak till början av trettiotalet. Hela området där vår fina hembygdsgård är belägen är så intressant och en väldigt fin plats.

 
 

Jag skulle åka och handla samtidigt panta lite burkar och flaskor. Men tog med mig kameran och styrde först till vår hembygdsgård för att där promenera runt och fotografera lite fina bilder. En bit från hembygdsgården ligger det fina ängar och över dessa låg det en smal fin dimma som jag fångade på bild.

 
 

Norrgården som det heter och ligger vid hembygdsgården där kan man fika året om. Sommartid är det väldigt fint och mysigt att sitta utomhus i denna fina miljö och dricka en kopp kaffe. Jag stannade till och kameran åkte fram. Gick sedan vidare. Vilken fin morgon det var tänkte jag. Det är så rogivande att vara ute och gå med kameran och fotografera.

 
 

Stannade till vid den gamla kaffestugan som uppfördes i början av trettiotalet. Stod där en stund och funderade på hur det såg ut förr i tiden där det säkert var full av aktivitet liv och rörelse. Mjölnarbostaden som också inrymmer en gammal skolsal. Kvarnen där de förr gjorde mjöl bland annat.

 
 

Gick vidare till det fina lilla vattenfallet som brusade så fint. Fascinerande vad vatten kan åstadkomma. Där blev jag ståendes ett tag, vilken härlig underbar morgon tänkte jag. Gick sedan vidare för att ta de sista bilderna innan jag åkte vidare för att handla.

Fridens Mikael.

Kommentera här: