En fika på stan blev sen en rejäl långpromenad

 
 

Lördagar brukar jag åka ner till stan för att lämna in lite tips men också för att ta en fika. Då jag lever och har diabetes så är jag väldigt noga med vad jag äter. Men lördagar brukar jag gå ut någonstans på stan och ta en fika. Då unnar jag mig något gott till kaffet. Vädret denna lördag var riktigt fint soligt och skönt.

 
 

Efter frukosten så gjorde jag mig redo och plockade undan innan jag åkte till Coop för att först lämna in tipset. Sedan får man hoppas på den berömda turen. Lät sedan bilen stå kvar på parkeringen. Tog sedan en promenad in till stan men gjorde ett stopp vid Lions loppis och köpte några cd skivor och en bok.

 
 

Gick sedan till café Vetekransen för att ta en fika där. Efter en stunds funderande så valde jag ett vinerbröd och en kopp kaffe. Så mysigt att sitta ner och koppla av för en liten stund. Valde sedan att ta mig en rejäl långpromenad. Kameran var med så jag skulle samtidigt ta lite bilder.

 
 

Riktigt skönt var vädret. Gick förbi en idrottshall som de håller på att renovera. Passerade en skola på min fortsatta promenad. Kameran åkte fram flera gånger. Tog lite fler bilder och gick sedan vidare. Fram med kameran och tog kort på en byggnad som när jag var liten inrymde en mataffär. Lite nostalgi på min promenad. Gick förbi ett gammalt ålderdomshem som har en alldeles egen historia. Nu är där en annan verksamhet.

 
 

Gick förbi vår fina stadskyrka här i Kristinehamn. Blev ståendes där för att ta lite bilder. Innan jag gick vidare tillbaka mot Coop nöjd med min långpromenad. Kameran var full med bilder. Nöjd styrde jag hem med bilen.

Fridens Mikael.

Kommentera här: