Loppis besök

Det är något som kittlar som fascinerar med att gå på loppis. Man är helt ovetandes, man vet inget när man kommer dit vad man eventuellt kan göra för fynd. Det ’r där som spänningen ligger tycker jag. Brukar då och då inte varje lördag, men då och då åka ut till Pingstkyrkans second hand. Jag brukar se till att åka så jag är först på plats där.

 
 

Vädret var riktigt fint soligt men väldigt halt ute. Det gäller att gå försiktigt. Tyvärr har jag inte broddar på mina skor vilket jag borde ha. De brukar lägga ut på Facebook lite bilder på de som de säljer. Jag hade bland annat sett några tavlor som jag var intresserad av.

 
 

Klockan slog nio och dörren öppnades en äldre dam hälsade oss välkomna. Jag gick raka vägen till platsen där tavlorna hängde som jag hade sett på bilden. Sedan blev det att bläddra bland cd skivorna. Hittade några skivor som jag köpte. Nöjd var jag och gick för att betala. Så gott rullade sedan hem till mina föräldrar för att ta en kopp kaffe där.

Fridens Mikael.

Kommentera här: